söndag 2 oktober 2011

Jag har världens bästa sambo!

(Och svärmor...)
Jag har legat på latsidan när det gäller att ta tag i tvätten. Jo jag har tvättat, men sen har det liksom bara bärget av nytvättade kläder växt i tvättstugan. Jag strycker bara det nödvändigaste, men manglar dock alla sänkläder. Skulle inte alls sova lika skönt utan manglade sänkläder. Ja ja kalla mej gammalmodig, men pröva själva ska ni få se vilken skillnad det är på omanglade sänkläder och manglade;-)!
Men i torsdags fanns där inga sänkläder kvar i garderoben när jag skulle byta i alla sängar. Nej det var slut på dem och de väntade på att få bli manglade... Här får jag väl gå in och erkänna att jag inte manglat sedan i juni... Så ja det är tur att man har mycket sängkläder;-)!
Iallafall när jag lämnade huset igår så var tvättstugan fylld med tvätt från golv till tak och då ljuger jag verkligen inte. Tvättstugan höll bokstavligt talat på att sprängas...
Idag när jag steg in i tvättstugan så var den helt tomt! Min älskade sambo och min kära svärmor har tagit reda på ALL den tvätt som jag fasat för att behöva lägga hela min söndag på! Nu ligger där nymanglade sänglakan i garderoben och alla kläder är nyvikta och snyggt inlagt! Fattar ni vilken lyx detta är!!!!
Ja detta skulle jag lugnt kunna leva med att ha denna lyxen, hoppas att det fortsätter så här även i framtiden;-) *fniss*

Jag och min blivande man;-) Jo då jag hoppas verkligen att han blir min man en vacker dag, just nu är han ju "bara" min sambo;-)
Visst är bilden fin? Den tog Douglas på oss igår och genom APPEN My Sketch har den blivit ännu vackrare! Ja ett litet tips så här på söndagsmorgonen;-) Ja för er kanske den appen är gammal, men för mej var den ny och föll mej i smaken;-)!

3 kommentarer:

  1. Åh lyx!!!! Jag skulle nog behöva rita en karta till mannen ihuset och inte ens då skulle han fatta ;) ses imorgon, kom när du hämtat upp busungarna <3 kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med så hjälpsamma människor ;-)
    Tvätten tar aldrig slut, inte här iheller.
    Man tömmer tvättkorgen en dag och nästa så är den halvfull igen..
    Det är ett evighetsjobb!

    Fin bild på er turturduvor :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Manglade eller strykta, oh, va gott man sover. Min mamma har det som nåt konstigt tix, att mangla allt. Men jag , jag ooorkar inte.

    Säg till när ni ska gfta er, så ska jag fota er :) Det kan ju inte va sååå långt till er lilla stad?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!