onsdag 26 oktober 2011

Duktig kille!

Har nyss varit på utvecklings samtal för Douglas! Han sköter sig exemplariskt i skolan och är superduktig i det han gör! Han sitter stilla och lyssnar! Ni fattar att jag är stolt va? *fniss* Ja det är därför som jag skryter så mycket! Jag hoppas verkligen att han kommer att fortsätta älska skolan som han gör nu! Jo då för jag vet hur jag oälskade skolan... Det var väl kul fram till klass 2 eller 3 eller nått. Men sen ledsnade jag och tyckte skolan bara var bläää och det gick bara utför..... (Mycket hängde nog på att min lärare i årskurs 5 sa till mej när jag hade svårt för mattematik: Svårt fall doktorn grät... Kanske inte så konstigt då att man hatade skolan efter det....)
Förmodligen har han ärvt sin fars huvud och kan lära in saker och ting på bara ett kick! Annat är och har det varit med mej. Jag har varit en sån där seg rackare som liksom inte har haft lätt för mej i några ämnen... Nej då jag är inte alls bitter, bara lite;-)
Jag har i och för sig alltid älskat att skriva, vilket kanske märks? ;-) Dock har väl inte min stavning varit den bästa genom åren. Men faktiskt sedan jag började blogga så tycker jag själv att jag blivit mycket bättre på just det! Jo då man lär sig något nytt så länge man lever! ;-)
Han skriver mycket här hemma och för varje dag som han kommer hem från skolan så ljudar han på något nytt som de har lärt sig! Titta så fint han skriver min lilla 6-åring!!
Tror att skolan kommer att gå som en dans för mitt lilla ljushuvud!!!;-) *stolt som en tupp*

6 kommentarer:

  1. Klart du är stolt! Det ska du vara. :)

    SvaraRadera
  2. Visst är dem fantastiska på att lära sej :)) känns som dem har ett bra arbetsätt där uppe på skolan oxå som håller barnens intresse uppe & gör att alla klarar målen,är glad över att F går på den skolan :)) /Kram,Kate.

    SvaraRadera
  3. Klart att du skall vara stolt!

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att följa deras utveckling!Var stolt du! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oootroligt söt kille också!! ♥

    SvaraRadera
  6. Vilken duktig och fin kille! Kul att han kan sitta still och lyssna ocksa, funkar inte lika bra for min lilla grabb... :0)

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!