lördag 15 oktober 2011

Rosa, rosa, rosa!!

Idag är det Breast Health Day och det har till syfte att uppmärksamma bröstcancer och att uppmuntra en hälsosam livsstil till exempel genom att hålla koll på sina bröst.
Jag måste erkänna att jag är alldels för dålig att klämma och känna på mina bröst. Jag har lovat mej själv sååå många gånger att jag ska göra det till en vana, tex när jag går och lägger mej på kvällarna. Men nej sen så rinner det bara ut i sanden...

Lyckligtvis har jag ju en annan här i familjen som tar, klämmer och känner på mina bröst;-) Jag har faktiskt hört att det är en ganska så stor procent där bröstcancer upptäcks av mannen!
Så för att uppmärksamma bröstcancern så har jag idag klätt mej i rosa!! Jag har även gått med på facebooks "klä dej i rosa" sida och kommer att delta med denna bilden just idag och ta chansen att vara med och vinna fina priser!
Bröstcancern drabbar sååå otroligt många tjejer (ca 7000 bröstcancerdiagnoser ställs varje år i Sverige...) och jag har tack och lov ingen i min närhet som har eller haft det och jag hoppas innerligt att jag slipper det oxå!
Och du, glöm inte bort att ha koll på dina bröst. Kläm och känn på dem! Från och med nu har ni mina ord på att jag nu skall klämma och känna på brösten varje kväll! Vill du ha tips och råd på hur man klämmer och känner på bästa sätt? Gå då in HÄR för mer info!

8 kommentarer:

  1. Härlig bild! :)
    På by airaM kör vi också Bröstcancer-månad, så alla välgörenhetspengar från True Message-smyckena går till Rosa Bandet. :) Man får ju hjälpa till så gott man kan.

    SvaraRadera
  2. Vad jag än skriver om att klämma på bröst här tror jag det blir fel ;)
    Cancer överlag är ett jävla otyg iaf..

    SvaraRadera
  3. Snygg är du i rosa oxå! Och minus 7 kilo syns!!

    SvaraRadera
  4. Haha, snygging! Jag har också en sambo som gör kläm och känn-jobbet till mig ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja det är bra att känna på tuttarna!
    Jag är rädd för cancer... livrädd.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Men guuud va snygg du är!!!
    Det syns att du tappat massor i vikt, sååå kul!!
    Tack för att du inspirerar! ♥

    SvaraRadera
  7. Samma här. Har också tänkt göra en vana av det där, men det blir aldrig av. Katastrof, vad dålig man är egentligen. Det KAN ju rädda liv! :-P

    SvaraRadera
  8. heja dig, bra initiativ!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!