onsdag 26 maj 2010

Dunder klump och huvudvärk....

Idag har vi varit på BVC. Fabian hade gått upp rejält, han vägde nämligen 7 kilo och var 64 cm lång.... Vägde Alfred nu och hans vikt var 10.5 kilo och då är han 2 år;-) Han är en riktig liten söt dunder klump. Han fick även sina 3 månaders sprutor. Han skrek och skrek, det var så synd om honom. Nästa så det var lite jobbigt för mitt mamma hjärta... Trött efter det besöket blev han iallafall, han har sovit sedan klockan 14 idag, med undantag att han har ätit en gång. Så nu ska jag väcka honom så att jag kan ge honom lite mat innan brösten sprängs;-)
Tittade på kort sedan Douglas var liten och jämförde med Alfred och Fabian. Douglas och Fabian är som en kopia av varann i samma ålder. Häftigt men konstigt hur det kan bli så där med alla olikheter;-)!!!


Jag har målat och målat idag. Det känns så skönt att man snart ser att det är klart! Fixade fönstret med de nya blommorna och lampan och jag blev mycket nöjd! Nu fattas bara gardinerna...;-)

Istället för en lampskärm blev det helt enkelt bara en STOR glödlampa. (Tack för tipset Linnea!)
Nu sitter jag här med en huvudvärk som heter duga. Jag har ofta huvudvärk nu till och från i flera dagar och det är så jobbigt. Måste försöka att komma i säng på kvällarna och få sova ut, men det är lättare sagt än gjort. Kvällarna bara rinner iväg och vips så är klockan över tolv....

3 kommentarer:

  1. Oj, då är nog vår goa tvååring oxå en riktig dunderklump ( fast det visste vi redan ;-) )! Han väger nog strax under 20 kilo nu och är jäääätelång, vi köper kläder i storlek 110...
    Som tur är har han stannat upp nu, vad skulle det annars ha blivit...
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev i fönstret!

    Visst är det väl kul att alla barn är så olika och ändå helt normala?! Judit väger inte ent 8 kg än och hon är ju snart 9 månader...

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!