fredag 14 maj 2010

Barnkanalen VS Nickelodeon

Jag vet defenetivt vilken som vinner om jag själv får bestämma.

Varje morgon slås tv:n på och barnen, ja iallafall Douglas ligger och tittar. Jag slår alltid på barnkanalen. Medans de gånger Jonas slår på tv:n så väljer han nickelodeon. Får Douglas själv bestämma så blir det nickelodeon 8 av 10 gånger.... Men jag vet inte riktigt i vilken ålder nickelodeon vill ge sitt budskap till. För är det svampbob fyrkan så vet jag inte om det är för mej eller Douglas ålder det är till för. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den fyrkantiga äckliga svampen... Han får alla mina hår att resa sig på kroppen och jag blir bara arg när jag ser honom... Många program på nickelodeon är inte alls barnanpassat. Det är mycket döda, fula ord och onda människor där..... Nu är Douglas inget sånt barn (inte ännu iallafall) som slås för att han sätt ett våldsprogram....
Barnkanalen därimot är för alla åldrar. Det visar många olika program och absolut inget våld. Jag själv kan tycka att de programmen som visas på barnkanalen är mycket roande och mysiga! Visar dom lite läskigare program så gör de det efter klockan halv sju på kvällarna!

Så nu vet ni vad jag tycker om detta! Vad tycker ni? Vilka barnprogram låter ni era barn få se på? Vilka barnkanaler gillar de att se på?

8 kommentarer:

  1. Jag tycker också att Barnkanelen är bra och mina tjejer tittar på Disney Channel på morgonen när de kör program för lite mindre barn, t ex Musses klubbhus, Små Einsteins och Händige Manny som både St och M gillar. Av nån outgrundlig anledning gillar mina stora tjejer oxå Svampbob, men jag håller med dig om att han är gräslig!! Största favoriten just nu är dock Pippi Långstrump, både den teckande och den vanliga, som går varm i DVD:n om M får bestämma =)
    Kram/E

    SvaraRadera
  2. Vi kör också Barnkanalen eller Playhouse Disney, dom är kanon. Inget våld och mycket "se och lär" eller vad man ska kalla det... när dom inbjuder till att barnen ska vara med och tex leta, göra rörelser mm... Håller på dig, inget Nickelodeon!

    SvaraRadera
  3. Mina barn har fastnat vid nickelodeon, jag slår över till barnkanalen där dom pratar ordentligt och tempot är lugnare. Ska se om jag hittar Playhouse Disney dom kanske kan fastna där. Vad som helst är bättre än det tramset dom sänder på nickelodeon. Huset Anubis gillar jag och 7 åringen och det sänds på nick... men det är väl det enda och Dora får godkänt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Benjamin gillar bara en kanal men den älskar han och det är Playhouse Disney. Det är det enda som gäller, Nalle Phu, Musse Pigg, hygglistads hjältar och allt vad dom heter...

    SvaraRadera
  5. Här kan jag verkligen känna att jag är så GLAD att mina barn är stora o jag inte behöver välja barnprogram!!! Med risk för att låta som man alltid sagt att man sldrig ska...det var bättre förr!!! Fem myror är fler än fyra elefanter och Astrid Lindgren säjer jag bara...
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  6. Jag håller nog med dej ¨årman välja så blir det barnkanalen

    SvaraRadera
  7. Svampbob är ju fantastiskt..är ni med barn? :)

    Dotra väljer själv nu..hon är trots allt 10..som tur är har jag uppfostrat henne väl så det blir ganska mycket sport då hon är hos mig..

    Ett program som är riktigt förfärligt är det där med Miss Upsey Daisy på barnkanalen, kommer inte ihåg vad det heter, jag får rysningar bara jag tänker på det..

    SvaraRadera
  8. Samma dilemma hemma hos oss! Jag tycker att Nickelodeon är repris på repris... med ett innehåll som alla kan kritisera. Tvingade på barnkanalen o. märkte till min fasa att det egentligen inte är bättre där! Taskiga, fula ord smygs in i meningar där oxå. Bedrövligt!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!