torsdag 8 april 2010

Tankar hos en 5 åring...

Min goaste lille Douglas har så mycket funderingar och tankar. Han är en liten tänkare och fördjupar sig gärna i böcker om kroppen och har sedan frågor därefter. Men idag satt han och tittade igenom sina gratulations kort och såg då att han hade fått ett från mormor och ett från morfar. Han frågade mej varför inte mormor och morfar inte längre bor ihop? Jag är så kass på att berätta om sånt så jag var snabb med att be honom ringa mormor själv för att få ett svar från henne. Han fick ett ärligt svar och var sedan nöjd med det!

Jag undrar hur 2 bröder kan bli så extremt olika. Alfred är helt tvärtimot allt vad Douglas är. Medans Douglas har tittat på tv hela sitt liv så har nog inte Alfred tittat 2 timmar i sitt liv. Medans Douglas kan sitta stilla och läsa en hel dag så har nog inte Alfred läst 2 sidor i en bok;-) De är verkligen extremt olika i allt...
Ikväll var vi på spagettigudstjänst där de fick sjunga och höra lite om gud. När han står där framme så ser man på honom hur han suger åt sig all info som han bara kan få om gud. För gud är det mycket om och kring just nu. Eftersom att jag inte är från bibelbältet så är jag mycket kass på religon. Men de är tur att hans pappa är härfrån så att han kan ge sin son alla de frågor han har om gud;-)!!

3 kommentarer:

  1. Annars är jag en hejare på biblen så skicka honom till mig :D

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt hur syskon kan vara så olika. Mina två äldsta, nu 19 och 17 har alltid varit extremt olika och är det fortfarande, men dom har ändå senaste åren funnit ett sätt att vara riktigt goda vänner. Innan har de mest bråkat hela sin uppväxt. Nu har de dessutom en lillebror, Benjamin 2, han har iof en annan pappa, min älskade make Magnus, men det ska ändå bli spännande att se vem han blir lilla älsklingen...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när man märker att de funderar över sådan här små saker.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!