torsdag 29 april 2010

Håller tummarna!!

Nu har jag äntligen fått fingrarna ur och ringt kommunen om vår hastighet på gatan. Jag fick prata med en mycket trevlig herre som dessvärre sa att hastigheten var 50 km/h... MEN han tyckte att jag skulle göra en skrivelse till kommunens tekniska kontor så att vi kan få ner hastigheten till 30km/h på vår gata! Jag ifråga satte varför det är 50km/h på vår gata där det är en återvändsgata och medans på det nya området som ligger strax intill här är det 30 km/h. Han tyckte och det var helt knasigt. Men nu ska jag och några grannar skiva ihop ett litet brev, skriva under och skicka in. Sedan är det bara att hålla alla tummar att det snart bli 30km/ på vår gata med!!!

2 kommentarer:

  1. Bra!...då ska jag säga till Farfar John att han skriver på :-) kram,Kate.

    SvaraRadera
  2. Bra att du gör nåt, annars är det så lätt att bara klaga men aldrig få tummen ur!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!