lördag 17 april 2010

Lördag kväll!!!

Ikväll har det varit väldigt lugnt på bokgatan 6! Douglas har varit hos sin tjejkompis Tilde och lekt. De badade där och när han kom hem så hade han fått låna fina flickkläder och hade målat naglarna svarta. Dessutom hade han fått rosa fina örhängen som han var så stolt över!!!
Hans pappa kommer bli mäkta imponerad imorgon när han vaknar och få se sin söta prins vara tjej;-)!

Alfred, jag och Fabian har bara myst. Alfred har ju som vanligt HUR mycket energi som helst. När han väl börjat lugna ner sig och bara klättrade lite... Så ramlade han rakt ner i skrivbordskanten och slog sig i huvudet. En gigantisk bula svällde upp och så blev det även en liten smäll i ansiktet. Han är en mycket hård och tålig kille. Han grät i ungefär 2 sekunder för att åter börja klättra igen.
Det där med att han är så hård och inte gråter så ofta är både positivt och negativt. De positiva är ju att han inte är någon lipsill som gråter så fort han slår sig eller att någon annan slår honom. Men det negativa är att som oftast så skäller vi på Alfred när det är ett annat barn som gråter (för att vi tror att det är Alfred som slog först....), fast det då är det barn som gråter som börjat slå Alfred... Han tar imot och sedan ger igen och då blir kompisen ledsen. Nu blev det väldigt invecklat men jag hoppas att ni förstår.....;-)

Nu ska jag krypa ner och titta på lite tv. Jag hoppas på att John Blund vill komma inom en snar tid så att jag somnar snar. För barnen vaknar nog tidigt imorgon och Jonas kan då inte gå upp eftersom att han är på fest nu och förmodligen väldigt bakis imorgon;-). Annars är han ALLTID så snäll och går upp med barnen och låter mej sova länge på helgerna!!

Natti natt!!!

2 kommentarer:

  1. Gullungar =) Jag tror att det andra barnet blir mer tåligt, se bara på mig ;) Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Prinsar FÅR vara prinsessor! Visst är det härligt att se att dom tycker dom är så fina!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!