onsdag 21 april 2010

En jobbig natt....

Jag känner mej som en disktrasa just nu.... Högst upp på min önskelista står de SÖMN... Just idag vet jag inte vad de är för något. Natten har varit jobbig med 3 vakna barn som vaknat om vartannat... Jag tror att barnen smider planer på kvällarna att inatt ska vi vara vakna och nästa natt ska alla sova. För så är det just nu. Ena natten sover alla 3 och andra natten är alla 3 vakna:-(...

Tyvärr kan jag inte varva ner och somna så tidigt som jag borde. Klockan hinner bli efter 00 på natten...
Nattens schema har sett ut så här:
  • Efter klockan 00 somnar jag...
  • 01.15 Alfred vaknar. Jag hämtar honom. Vägrar somna om, vill ha välling... Somnar om...
  • 01.45 Douglas vaknar och gråter måste gå upp och bajsa... Hård i magen kommer inget... Somnar om...
  • 02.15 Fabians tur att vakna. Äter och sedan somnar om....
  • 03.00 vaknar jag av att Alfred har farit runt i sängen och ligger på mej. Bär iväg honom till sin säng igen.... Somnar om...
  • 04.30 Fabian vaknar igen. Lite tuttig, kanske hungrig. Får tutta. Somnar om...
  • 05.00 Alfred vaknar, hämtar honom. Somnar om...
  • 07.30 Alfred och Fabian vaknar.... Jonas tar Alfred tills han åker på jobbet... Somnar om....
  • 08.00 dax att gå upp och göra iordning sig till dagis....

När alla kommit upp och vi klätt på oss ringer de från dagis och säger att det har flera fall av magsjuka.... Så nu är barnen hemma och jag sitter här... Hade en tanke tidigt imorse att jag skulle sova middag. Tror inte det...

Har givetvis BVC läkartid klockan 13.45 för Fabian idag och då sover ofta Alfred vid den tiden, så jag får nog helt enkelt skita i och vila idag...:-(

Bara att acceptera och gilla läget. Tyvärr kanske jag inte är den allt för snälle mamman,sambon och vännen idag.

Känner jag mej rätt så somnar jag ändå inte ikväll.... Jag har nog helt enkel kommit in i detta sova-dåligt-på-nätterna-syndromen. Med tanke på att jag borde somna på kvällarna av ren utmattning;-)!!


Inte konstigt att man börjar tappa minnet av så lite sömn och allt för mycket i huvudet;-)!!

Hade jag vetat att man skulle få så här lite sömn av att vara 3 barns mamma till 3 små barn. Så hade jag aldrig skaffat barn;-) (SKOJAR BARA!)

3 kommentarer:

  1. Ja sömnbrist är verkligen hemskt!! Har också haft såna där nätter då ena barnet avlöst det andra och man knappt fått en blund. Och glömsk och på dåligt humör blir man lätt också när man inte fått sova. Hoppas du lyckas få lite vila idag trots allt... eller att du somnar tidigt ikväll! Men jag vet, det är lättare sagt än gjort. Man skulle vilja klona sig själv ibland.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Att du bara orkar! Och ändå ser så pigg ut!!

    Jag sover hela nätterna, gärna en stund på eftermiddagen me och ändå känner jag mig supertrött rätt ofta.... nr 2 3 4 5 eller sex eller hur många det nu var vi skulle ha känns långt borta?!

    SvaraRadera
  3. Klart du skojar!!! Men man måste få känna så där ibland!!!
    Jag njuter nu av att ha nästan vuxna barn o få sova när jag behöver!!!! Hoppas du snart får en riktigt skön sovnatt och sovmorgon - det är du värd!!!!!
    KRAMIS <3

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!