måndag 30 juni 2014

Kan man tvätta små barn i tvättmaskinen?

Alfred står bredvid mej när jag hänger tvätt! Han har allt som oftast en miljon frågor på sitt hjärta, många kan besvarar, många har jag inte en jädrans aning om...
Han står där och studerar mej, tittar på tvättmaskinen och så hoppar frågan ut:
-Mamma, kan man tvätta små barn i tvättmaskinen?
-Nej nej neeeej, absolut inte... De är verkligen superfarligt att krypa in i maskinen och stänga luckan... Sätter någon på maskinen så drunknar man, svarar jag snabbt som rackarns.. Ja ja, säkert inte allt för pedagogiskt att dra hela den historien om att man kan drunkna och allt .. Men Alfred är den som är den som liksom bra gärna vill prova på nya saker här i livet, farliga såna.. Och kommer han på att han vill krypa in i maskinen och be någon stänga luckan och sätta på maskinen. Ja då gör han det... De finns allt som oftast inte de där spärrarna att man kanske inte ska prova på allt för vår lilla Alfred...;-) Så ja, lika bra att köra på det tuffa svaret...
Då kommer fråga:
-Men varför finns det då ett märke på tvättmaskinen med ett litet barn på? Det finns till och med ett program ju?
Ha ha ha, va fan ska man svara? Han har ju så rätt... Vad betyder den där sympolen egentligen?? Själv har jag inte en aning. Men jag vet ju så klart att man INTE får tvätta små barn i tvättmaskinen, trots att vi har just en sådan symbol på vår tvättmaskin!!  *harkel*
Jag svamlade iväg ett svar att det nog ett program för extremt skitiga småbarnskläder och han nöjde sig med det svaret!
Vad betyder den symbolen egentligen? ;-)

1 kommentar:

  1. Hi hi, de är roliga de små liven. På min maskin finns det två knappar att hålla in där man kan låsa knappfunktionen så att inte barn kan slå på maskinen, kanske är något sådant.
    Linda

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!