tisdag 10 juni 2014

De är inte klokt...

Barnen växer ifrån mej snart, detta är inte klokt.. Jag vill stoppa tiden lite, stoppa den så att de inte plötsligt är 2 huvuden längre än mej och låter som om de svalt ett äpple...
De skrämmer mej hur fort de växer. Jag minns när jag fick Douglas, då sa alla: NJUT! Njut för tiden kommer att gå så fort. Jo jag njöt, de gjorde jag verkligen och tiden, ja den gick snabbare än ljusets hastighet ändå...
Douglas fötter växer så att det bokstavligt talat knakar. Herre min tid, från den ena veckan till den andra så är både skor och kläder alldeles för smått...
Han måste ju ha ett par snygga skor på torsdag när han går ut klass 2 och vi drog till grannbyn och besökte skoaffären där!
Han är snabb i svängarna Douglas. Inget velande här inte. På 2 sekunder hade han hittat dessa skor och så klart blev han blixtkär i dem.. Jag tyckte att 500 spänn var för mycket, men pojken måste ju ha skor så vi slog till...
Storlek 37 (!!!!), fatta han har lika stora fötter som mej...
Kolla in, helt otroligt, de är fan inte klokt...
Jädrigt snygga var dom, han har god smak;-) Förmodligen har han ärvt det efter mej... *host*
Och ja så klart hade jag en baktanke med detta.. Om si så där 4 veckor kanske han inte kommer att kunna ha dessa skor mer, ja men va bra då kan ju jag ta dem och få ett par "nya" skor! Ja så klart om de nu fortfarande är hela och RENA, sånt där vet man ju liksom aldrig. Är man 9 år så är man ju fortfarande i vatten och dynga och går och "råkar" bromsa med skorna på cykeln.... *muttermutter*
 Jo då tiden den går... I mars 2005 såg vi ut så här! En pytteliten bäbis Douglas och en (vääääldigt) ung mamma.. Jösses va ung jag såg ut, ung och oskyldig;-)
Idag skiljer det ungefär ett huvud mellan oss.. Nä jag är inte speciellt kort, cirkus 169 cm. Men vi har en välvuxen och stor Douglas!!!!
Detta är ju inte klokt, hur stora ska barnen bli?;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!