fredag 13 juni 2014

Apladalen!

Igår förmiddags lovade jag barnen en hemlig resa efter skolavslutningen... Vi packade in oss i bilen och mötte upp våra vänner Veronica, Axel, Tilde, Bea, Noah och Hilda!
Mot Värnamo!
Vi började med lunch på Mc Donalds! Alla barnen hurrade, alla utom 2 av mina barn Alfred och Fabian... De tog ungefär ett bett av en hamburgare och ett halvt av en nuggets.. Nä de gillar INTE sån mat.. Alfred har aldrig gjort det och nu börjar Fabian att inte heller gilla det. Normala barn? ;-) Men nä jag gråter inte för det, dom åt iallafall upp sina morötter! Fuck va bra jag och Jonas har uppfostrat dessa gossar, ja iallafall när det kommer till VAD de stoppar i sina munnar, den andra uppfostringen kan vi kanske diskutera.. *harkel*
Sedan drog vi vidare mot stadsparken Apladalen! En superfin park med en fin lekplats, djur, natur och lugnt och fint!
Barnen skuttade runt och lekte och vi mammor satt på en parkbänk och gottade oss i solen och pratade i varandras munnar!! Lövlie!
Alla barnen var glada och nöjda nästan hela tiden.. Ja alla utom vår lilla minitonåring Douglas... Vet inte riktigt vad han har hamnat i för läge.. På eller av, inget mellanläge. Antingen tycker han att allt är svinkul, eller antingen svintråååkigt. Givetvis var ALLT svintråkigt igår.. Ja ja, det är inte alltid lätt att göra alla nöjda och glada med så många olika viljor...
Vädret var riktigt bra! Sol men ändå inte så man svettades ihjäl!
Glass i stora lass skulle de så klart ha de kära små barnen, så vi gick i samlad klunga till kiosken! Ha ha, de ser ju för sjutton ut som om vi är ute och går med ett helt dagis;-)
 Efter flera timmars lek i lekparken så är man så klart värd en STOR glass var! Oj va de smakade gott! Alltså jag kunde inte låta bli, jag köpte oxå en glass som smakade fantastiskt bra!;-)
Myror i brallan var de ja.. Alltså jag tror detta gossebarn föddes lite fel, han skulle nog egentligen blivit en liten apunge...;-)
 Så klart skulle dom andra testa detta oxå och Tilde klarade detta! Stolt som en tupp och grabbarna vågade ställa sig under henne! Allt för att få till lite spänning ifall att hon kunde ramlat ner liksom...
Som sagt... Några är födda till apor, några inte.. Den här lilla älskade betongungen han kan INTE klättra så.. Han är lika vig som ett kylskåp... *hahaha* Ja alla är vi olika och en jäkla tur är väl det!!
Summerar våran dag igår till härlig! Mera såna dagar TACK!!!

1 kommentar:

  1. Alltså va?!!?! Mer eller mindre VARJE dag åker jag genom Apladalen, antingen förbi lekplatsen eller Kaffestugan. Jag bor ju ett stenkast därifrån och det är min "frist" när jag behöver rensa hjärnan och inte har tid att brassa så lång runda.
    Men igår var jag inte på humör och drog endast raka vägen till tandläkaren och lagade ett j#*^¤"¤% hål som jag skjutit upp i ett halvår....
    Det var ju faktiskt synd att jag inte tog den rundan under fm så jag hade fått träffa dig IRL! Men å andra sidan brukar jag just vid typ lekplatser, och andra ställen där det sitter mycket folk, att inte illglo in bland "folkmassan" för jag vet alltid att jag ändå får massa kommentarer. Om jag då inte möter blick så "slipper jag" en del av det ialla fall - låter konstigt och som jag inte accepterat det. Men tro mig, det har jag, det är bara att det räcker fullkomligt med de kommentarer jag får dagligen ändå....
    Det jag ville komma till var att om jag hade åkt förbi så hade jag väl ändå kanske inte sett er om ni ex satt och fikade. Hoppas dock att du hade gett dig tillkänna.... eller??

    Hoppas du mår bra, jag har ju inte kommenterat på ett tag nu. Det är ju Skit det här med jobbet du... - men jag tror stenhårt på dig! Tror absolut du kommer få nåt nu när du är ute på marknaden. Nu har du ju ändå brutit cirkeln från att gå hemma menar jag!!
    Go girl <3
    Kram U

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!