torsdag 19 juni 2014

Jullans beasås!

Kompade ut redan klockan 13:15 idag! Kände att jag behövde få komma hem, handla och fixa inför den stora dagen D imorgon!
Alltså, seriöst... Det är fasen semester att vara på jobbet än att vara hemma... Här försöker man göra sig till och hämta kottarna lite tidigare än en helt vanlig sketen torsdag och så bli det bara skrik och gap när vi kommer hem. Vad fan gör man för fel?????
Ja jösses säger jag bara.. Herre min gud va dessa 3 grabbar kan BRÅKA.. Slet mitt hår mellan alla bråk mellan dem och psykbryt.. Inte kunde jag slänga ut dem heller, när för det ÖSREGNADE ute.. Fuck..
Men kvällen kom och Jonas kom hem och vi städade huset.. Seriöst, vi har knappt varit inne den här veckan och ändå ser det ut som SKRUTT inne.. *STOR SUCK*
Men nu sover gossebarnen efter en god kvällsmat och jag är vaken helt själv! Ja för den STÖRSTA gossen av dem alla i huset somnade oxå visst.. kul... NJA...
Vi åt en fantastiskt god kvällsmat och pricken över de berömda i:et blev beasåsen! Alltså jag älskar sås! Helst ska min tallrik vara dränkt med sås! Ett mål mat med tex potatis och kött utan sås är som ett kärlek utan kyssar!! Så är alltså sås ett måste på MIN tallrik!!;-)
Ikväll åt vi grillad kycklingfilé och "matig" sallad, dvs sallad, rödlök, fetaost, majs, hallomi, sockerärtor, melon och tomat och Jullans beasås och SÅ klart ett glas rosé till! ;-) *viskar* Det blev visst inte bara ett glas utan det slank visst ner si så där 4, sååå jaaaaa jag känner mej lite såsig i både kropp och knopp just nu;! GÖÖTT!!-)
Beasåsen är verkligen sååå god och sååå lätt att göra! Här kommer receptet:
Jullans Beasås:
En burk cream fresh (2,5 dl), koka ihop det med 1 grönsaksbuljong och blanda i dragon efter smak och tycke!
Servera och njut! 
Såsen har liksom så där härlig frisk och fräsch smak, inte så tung och inte så onyttig som den "riktiga" beasåsen!;-)

2 kommentarer:

  1. Visst är det tokjobbigt när ungarna bråkar!! Vi är ganska förskonade tak och lov. Två grabbar med 3.8 år i mellan och visst äär det lite tjiv ibland när lillebror hänger efter storebror heeeela tiden. Men bråkar som islåss, gapar och skriker gör de nästan aldrig... En sak funderade ja över som du skriver, att du inte kunde släppa ut dem för att det regnar?! Varför inte? Jag gissar att de alla tre är vana vid att gå ut på förskola/skola/fritids oavsett vädret. Det är ju bara att göra det samma hemma. På med regnkläder och stövlar och kör ut dem. Barn brukar gilla att leka i regn det blir helt annorlunda lekar då... Testa vetja!!
    Maria i Ubby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Maria! Men det VRÄKTE ner värre än en dusch och det regnade på tvären.. Inga regnkläder i världen hade stått imot, jag lovar... Hade själv inte velat gå ut där, så jag hade faktiskt inte mage att slänga ut dem...
      Och JA det är superjobbigt när dom bråkar... Oftast går det väldigt bra när dom "bara " är 2 åt gången. Men så fort alla 3 kommer ihop så bara måste dom bråka. Jag vet inte varför det är så?
      Kraaaaam K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!