måndag 23 juni 2014

Glasögonorm....

Jag gillar verkligen glasögon.. På andra.. En supersnygg accessoar där man verkligen kan förändra sitt utseende med bara ett par snygga glajjor på sin näsa...
När jag var si så där 10 år fick jag mina allra första glasögon, dom såg ut så här...
 Åh jösses va vi har skrattat åt dessa genom åren och de har suttit på många näsor under åren och alla har skrattat hysteriskt mycket åt dem och så klart jag oxå... Modet i början av 90-talet kunde man verkligen skratta åt. Men seriöst, jo jag är riktigt seriöst. Nu så där 24 år senare så tycker jag inte alls att dom är så där fula som jag gjorde för bara 10 år sedan. Skulle kunna tänka mej just ett par såna här runda små godingar faktiskt!;-)
 Modet har verkligen förändrats genom mina glasögon år.. Några stora, några väääldigt små, några färgglada och några lite mer osynliga...
Ja herre guuud...
Varje gång jag har köpt nya har jag tänkt att nu så ska jag oxå bli en sån där glasögonbärare och bära upp glajjorna med stolthet på min näsa och känna mej så där snygg som jag tycker att glasögon är på alla andra..
Men nä, linser är ju såååå mycket smidigare och jag känner mej liksom inte riktigt "hemma! i glasögonvärlden, trots att jag haft glasögon i cirkus 24 år...
Men jag är verkligen sugen på ett par nya nu. Lite förändring och kanske kan jag då börja använda dem lite mera... Om inte annat så tror jag nog att mina kära ögon skulle jubla av glädje om jag vilade ögonen lite från linserna och inte hade dem jämt...
 Mina nuvarande glasögon ser ut så här... Helt okej, men jag är ändå lite sugen på ett par mer markerade nu... Kanske i lite större modell, men mer markerade och mörka!
Varför jag har kvar ALLA mina glasögon genom åren som glasögonorm?  Jo för att jag är en samlare och Jonas bara fnyser åt alla mina härliga grejer som ligger och dräller överallt.. Ja men det är ju svinkul att ha kvar just såna här prylar ju!!;-)
Genom åren har några oxå gått sönder.. Det är INTE jag som tagit sönder dem. Nä, dessa 3 bågar har självaste Mr Alfred tagit sönder så fint när han vaknat (när han var ca 2 år) innan jag själv hunnit fått på mej dem på nästippen. Pillat och dragit lite i dem och vips har bågarna brutits av bara så där.. *harkel* Om jag varit galet glad när jag insett på morgonkvisten att mina bågar varit trasiga? Öh, nä...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!