torsdag 30 maj 2013

Som en gammal ihopkrupen snopp...

Min kropp, min arma kropp...
Är jag nöjd med den? Kommer jag någonsin bli det? Hur vill jag se ut? Perfekt? Normal? Smal? Mullig?
Jag vet iallafall att jag har världens fulaste mage... När andra lägger ut sina vackra spända magar med sexpack på nu i sommar. Lägger jag ut en bild på min tigerrandiga (som jag oxå kallar kärlekstigar som mina kära barn har skapat genom att ligga inuti min mage och spänt ut den) bulliga, tjocka mage..
Ser ni nu att min navel ser ut som ett rövhål? Det är ju det som jag alltid har sagt och ni har inte trott på mej...
Jag skäms för min mage... Skäms... Men ändå visar jag upp den för er. Jag vet inte varför jag gör det? Risken är att jag kommer skämmas sen och tänka att andra tänker att: Jaha här kommer hon som har ett rövhål fram på sin mage... *host* Jo jag har såna tankar... *fnissar lite nervöst*
Ni förstår mej nu va? Varför jag klagar på min mage jämt och ständigt... Hur den ser ut och att den liksom aldrig kommer att försvinna...
Faktiskt så hade jag kunnat lägga mej under knivarna på ett operationsbord och låtit läkarna skära i den. Fått en platt mage och en "normal" navel...
Jag har oxå en tendens till att liksom få det att se ut som om jag är gravid. Magen liksom sticker ut bara i mitten...
Mina bröst... Mina arma bröst... Dom är heller inte fagra...
Jag tänker så här och blir en gnutta irriterad... Jag som har kämpat/kämpar mot min vikt jämt. Har gått in för det och tränat och ätit bra. Jag skulle aldrig i livet få en gratis operation av landstinget för att operera bort överflödigt skinn på min mage... Varför får såna som opererar sina magsäck mindre och rasar i vikt, en skönhetsoperation utöver den magsäcksoperationen? Dom har inte behövt kämpa ett skit... Bara lagt sig där under knivarna och blivit smala... (Nu vet jag att allt sitter i huvudet och att det är tuuuusen gånger bättre att gå ner av sig själv. Myyyycket bättre!) Men jag bara undrar...? Hade jag ätit upp mej 20 kilo till från början, så ja då kanske jag oxå hade fått en sån operation och då fått en "nya" mage... 
Sånt gör mej såååå irriterad.
Egentligen... Så varför ska jag egentligen hålla på med min stackars kropp och bara hitta fel hela tiden? Fan jag mår ju bra och jag rör mej varje dag.. Jag är frisk som en nötkärna och jag har det så bra... Burit och fött tre friska och underbara pojkar!
Om min mage ser ut som en gammal ihopkrupen snopp och brösten som 2 utsugna pungkulor, va fan det är ju egentligen bara ett I-landsproblem...;-)
Men som den sanna tävlingsmänniska jag är, så ska jag så klart visa upp magen (om det nu går att få bort alla fettdepåer???) några veckor innan bröllopet! Förhoppningsvis har den tills då blivit en gnutta bättre, fastare och fitare..
Ja ja den som lever får se...;-)

4 kommentarer:

  1. Hm...ett tag sedan jag skrev här. Ja, vi kanske skulle visa upp våra magar allihopa här, vi ser ut som vi gör....inte mycket att göra åt. Utseende är ju viktigt på sitt sätt, men det är nog värre att vara "ful" inombords och ni tjejer som låtit era kroppar få lite "stryk" pga av graviditeter har ju gjort något helt fantastiskt.
    Nej, inget fel på din mage inte, du är välkommen och bada i vår pool. Fast är det något fel på rövhål? Också en viktigt del av kroppen, dessutom en stor del av min arbetsplats.
    Har du lust kan du ju kolla lite tokiga saker ur mitt tidigare bloggliv se:

    http://oumberligating.blogspot.se/2012_06_01_archive.html

    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att känna och tänka så. Vi är nog rätt många, fastän vi alla vet att vi inte borde bry oss så mycket om det...

    SvaraRadera
  3. Jag kan föreställa mig känslan att vilja förbättra något och sen är det svårt. Alla har vi saker vi är mindre stolta över.
    Om det är till någon tröst så vet jag många tjejer so har spelat fotboll med mig på elit nivå som har exakt samma problem efter att ha fött barn.
    Jag tycker att du är supersnygg som du är och skulle helt ärligt byta kropp med dig vilken dag på veckan som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alla kvinnor som har fött barn tror jag känner likadant över något. Jag har förskonats från bristningar och min mage är ganska platt, MEN jag har mullig röv och mulliga lår med lite härliga celluliter, så jag skulle gärna bli lite tightare där om man säger. Plus att jag har fem kilo sen min sista graviditet som liksom bara INTE vill försvinna vad jag än gör!
    Så alla har vi något. Vet dock inte när man ska lära sig att acceptera sin kropp!!
    Kram fina du!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!