söndag 5 maj 2013

Hej, jag heter Victoria!

I dag har jag verkligen bara tagit det lugnt, suttit i min solstol och tittat på när Jonas flängde runt i trädgården. Ja han är en liten rastlös själ och pallar inte att bara sitta rakt upp och ner i en solstol hela dagen som jag älskar;-)
På eftermiddagen stod det fotbollskola för Alfred och vi andra drog ut till mamma för att mata deras lilla flasklamm!
Mamma har döpt henne till Victoria som betyder seger, det passar henne bra. En riktig lite kämpe är hon!
Förra fredagen när vi lekte barnmorskor jag och mamma, stod det ju en tacka med tre små nyfödda lamm. En av dem var inte hennes, utan en annan som hade gått in och fått sin lilla bebis och bara lämnat den. Hon stötter bort den lilla söta Victoria och vägrar ge henne mat. Så nu är min mamma hennes mamma istället;-)
Idag fick Douglas mata henne med nappflaska och var stolt som en tupp! Hon är som en liten hund och följde med vart man en går!;-)
 Pusskalas är hon duktig på och kryper gärna in i ansiktet och pussas!
 Att bli buren och att tutta på fingrarna är det bästa hon vet! Hon är verkligen som en liten hundvalp!
Fabian den lilla fjanten ville så gärna bli fotat med henne, men absolut inte mer... Hua nej va han är fjantig med djur;-) Men att ställa upp som modell gör han mer än gärna: -Mamma, ta kort nu på oss!! ;-)
Douglas fick en vän för livet idag! Vart han än gick, dit gick Victoria och dom satt en lång stund i hagen och myste!
Ni minns förra fredagen när jag och mamma lekte barnmorskor och räddade en tacka och ett lamm! Idag mår dom bra och de lilla lammet är gigantiskt stort! Tyvärr är dom vääääldigt rädda och ville inte vara med på bild idag;-) Men jag är glad och tacksam att vi lyckades rädda deras liv!
När jag växte upp hade jag djur runt om mej, allt från hundar, höns, får, underlater och får! Jo och så en och annan stooor råtta oxå och vääääldigt många kaniner som levde rövarn och satte på allt de kom över;-)
Vi hade då oxå ett flasklamm som hette Victor! Han var min och jag var hans mamma. Han följde verkligen med mej överallt och var tamare än en hund! Så söt och gå! Synd bara att han var en bagge, för jag lovar att han inte var så söt och go när han blev brunstig... Lovar att jag åkt både en och hundra gånger i backen när han kommit galopperande och stångat ner mej rakt ner i fårbajset;-) Så ja jag har slagit många gånger med honom! *fniss*

2 kommentarer:

  1. Men så himla söt... alltid varit min dröm att få ha ett litet lamm att mata!
    Rena Bullerby lyckan!
    Roligt att jag hittade hit!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Meen åååååå så söt!! Jösses som den lilla svansen går :)
    Lyckliga Victoria som har en sån snäll familj :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!