tisdag 28 maj 2013

Med blandade känslor...

Efter jobbet och förskole/fritidshämtningen nyss överraskade jag grabbarna! Jag visste att cirkusen var i byn och så att även 2 elefanter gick nästintill lösa på slätten!
Med blandade känslor gick grabbarna ur bilen, dom är verkligen såååå stora i verkligheten och skrämde nästan livet ur Fabian som genast ville åka hem;-)
Det är med blandade känslor som jag egentligen stöttar cirkus... Det är väl nästan djurmisshandel va? Eller är det det?
Dom här elefanterna vet säkert inte så mycket mer än om cirkuslivet. Den ena var 65 år och den andra 43....
Jo för att leva i Afrika är nog heller ingen dans på rosor. Mycket tjuvjakt...
Som sagt, blandade känslor där... Ja för att hästarna och hundarna och andra djur. Far inte dom lika illa som tex elefanterna?
Alfred och Douglas var tuffa. Dom klappade den och gav den lite gräs! Jo då jag klappade oxå.. Kändes väldigt konstigt. Som varmt läder fast med knottror på;-)
En dag ska vi åka låååångt bort på resa och då har jag lovar kottarna att de ska får rida på de stoooora elfenterna!!
Om det blir snart eller om det blir om 20 år, ja den som lever få se;-)

5 kommentarer:

  1. Herregud ja de är stora :). Jag hade 4 stora runt min bil och så började dem kasta gräs och jord på min bil, haha
    Har även varit omringad av elefanter även då satt jag i bilen.

    SvaraRadera
  2. Vi har ridit på elefanter i Thailand... Man sitter GANSKA högt upp...

    SvaraRadera
  3. Ja, det är djurplågeri och man ska egentligen inte gå på cirkus just för att visa att det inte är okej för djuren... Men det ääär svårt när man har barm, I know...

    SvaraRadera
  4. Barn ska det ju vara och inte barm =) Oavsett hur stor barm du har så väljer man ju om man vill gå på cirkus eller ej =) Hihi...

    SvaraRadera
  5. Jag hatar cirkus pga djurmisshandeln :-( Värst är det för just elefanterna... Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!