måndag 13 maj 2013

Jag tävlar mot mej själv!

(Bilden är från igår morse. Ett bra avslut vid havet efter en härlig morgon PW!)
Jag älskar att tävla mot mej själv (ja och mot alla andra oxå förstås;-) Älskar att vinna och gör jag inte det så blir jag sur.. Så att tävla mot sig själv är ändå det bästa, för då vet jag ju att jag kan vinna mot mej själv!
Jag har så mycket jävlar anama i mej och det får både kosta blod, svett och tårar när det kommer till att tävla!
Just nu är jag inne i ett jädrans gött flow! Träningen går som en dans. Eller nja, träning och träning om man nu får kalla PW träning?;-)). Jag går varje morgon och springer varannan dag! Förra veckan lyckades jag knopa ihop nästan 5 mil i löpardojjorna!
Jag tävlar mot både klockan och att kilometrarna ska ticka iväg! Jag tävlar för att få till en ännu bättre träningsvecka än vad jag fick till förra veckan och just nu är mitt mål att jag ska slå april månads träning! Jag tror jag kommer att göra det, jag känner på mej det. För nu jäklar är jag laddad ut till tänderna och jag känner att kondisen är bättre än någonsin!!
Nu är det banne mej på tiden att jag anmäler mej till ett lopp, hur svårt kan det vara att få fingrarna ur det berömda stora lilla hålet där bak och anmäla mej till något springlopp! Ja för man ska ju inte bara tjata om det, utan oxå utföra det oxå;-)
Jag vill få bort min mage. Jag skulle behöva en PT. Jag vill bli fit. Jag vill hitta en bra balans. Jag vill så mycket. Jag MÅR BRA!!! Men jag har lite svårt att hålla mej borta från all den goda maten som ständigt är som en stor frestelse här i livet...
Jag har inte bara ett gött flow i träningen... Nej då, tyvärr har jag oxå ett jäkligt gött flow i att sätta i mej allt som är gott. Är konstant hungrig heeeela tiden och orkar inte bråka med kroppen, utan ger den det den vill ha...
(Bilden är tagen nu ikväll efter kvällsmaten när jag satte i mej några skedar av den "nyttigare" glassen" Om det var gott? Ja va faaan tror ni;-)
Alltså hade jag nu skärpt till mej en gnutta med det här matmissbruket, så hade jag oxå kunnat forma om kroppen... Alltså seriös, varför kan jag inte vara en gnutta normal och köra på lagom mängder dos av både träning och kost och lite av varje jämt...
Iallafall får jag ändå klappa mej stolt på axeln, inget godis sedan efter påskhelgen då jag och godispåsen gjorde slut!
Nä nu är det jag som drar i en högre växel och försöker skippa alla de där goda frestelserna och de där stora portionerna mat som det lätt har blivit nu på slutet... Ja för ju mer jag äter, ju mer sugen och hungrig blir jag på kvällen oxå...
Nu ska trötta jag lägga mej och försöka sova. Var som ett lik imorse när klockan ringde klockan 4:45 efter bara knappa 5 timmars sömn... Men när klockan var 6:00 var jag åter hemma med 7 km i benen och sååå mycket piggare!! Morgon PW is da shit!

4 kommentarer:

  1. Men är inte det stundande bröllopet en trigger att hålla emot allt gottsug? Något gott kan du unna dig tycker jag, så duktig som du är med din träning, men prova att äta hälften av det du vill ha bara? Funkar det kanske? Stilla suget lite bara? Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag känner igen det där med maten, sjutton att det ska vara så svårt att äta normalt!
    Men duktig är du.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och du förresten! Har du provat äta krom-tabletter (hälsokosten) mot sötsug? Det funkade jättebra på mig när jag var en gottegris :-)

    SvaraRadera
  4. Klart att PW är träning!! Just nu är jag väldigt svag vad gäller godsaker... Är nere i någon svacka tror jag. Jäkla skit är vad det är. Men det är bara att kämpa så gott man kan. Att skaffa en PT kan vara en bra kickstart. För att hitta balansen. Du är duktig och jag blir såå peppad av dina as-tidiga, hurtiga morgon-PW:s. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!