torsdag 12 oktober 2017

Nä, han visst inget!

 Jag trodde vi liksom hade passerat detta när barnen kan och vill måla på allt och lite till... Våra söner har haft ett stort behov av att måla på ytor när de varit mindre.. Vissa konstverk finns fortfarande kvar i huset, andra är övermålade....
Ett tag hade Douglas typ mani på att måla kissande gubbar på alla väggar som fanns. Och så hade han en förkärlek att göra detta speciellt på de ytor som var nymålade och ja så även tak...
Detta verkar som om att det gått i arv...
Igår när jag kom upp i Fabians rum och skulle natta honom fick jag syn på något på den relativt nymålade väggen....
Jag utbrister till Fabian 7 år: -MEEN VAD HAR DU GJORT... Och ja med en arg stämma.. Är man 7 år så vet man ju att man inte ska måla på väggarna och speciellt inte på relativt nymålade väggar...
Svaret blev: Jag vet inte? Han hade i alla fall inte gjort det.. Det visste han! Men sedan visste han inte mer... Han visste till slut inget... Så då drog han till med att det var ju Alfred som hade gjort detta...
 MEN! Mamma polis hon känner allt igen sin 7-årigas sons små gubbar som han mer än gärna avtecknar lite överallt på små pappersbitar i huset.. Men han visst fortfarande inget...
Till slut efter mycket om och men så tillkännagav han sig! Ok det var väl jag: - Men jag vet absolut inget om de där hålet med grön och glittrig färg.. Inget visste han om det... Eller hur;-)
Nä tjena liksom.. Se så oskydlig han ser ut där han står i sin pepparkaks pyjamas... Ännu har han inte klurat ut hur han ska komma undan sina fall... Jädrans unge alltså... Men att se så där himla oskyldig ut, det kan han..;-)
Ja ja, detta var ju ingen stor happening precis, men ändå att ungen kan förneka så mycket.. Säga att han inget vet och sedan skylla på Alfred...
Ungar!;-)
Jag vet inte ens om jag behagar ta fram målarfärgsburken och måla över det.. Kanske ska han få som straff att ha denna gubbe på väggen tills han flyttar hemifrån;-) Ja ja, det kunde ju så klart varit värre.. Med ungars fantasi så kunde det ju ha blivit vilket konstverk som helst.. Nä jag säger absolut inget mer än att det är väldigt roligt med snoppar och snippor;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!