torsdag 17 augusti 2017

Det är dax att säga hej då...

Jag trodde inte det skulle göra så här ont i bröstet och jag trodde inte man kunde gråta så mycket som jag har gjort för ett dött ting...
Ibland händer det saker som man inte alltid vill... Ni vet hur mycket jag har älskat vårt smultronställe! Jag kan egentligen inte säga vårt, nä för jag äger inte ens en liten brädbit på huset. Det gör Jonas och hans 2 bröder. De har nu bestämt sig för att sälja smultronstället.. De ska gå vidare till nya ägare..
Mitt hjärta gråter hejdlöst och så fort jag tänker på det och ser bilderna som mäklaren tagit, så rinner mina tårar med stora krokodiltårar ner för kinderna... Inatt kunde jag inte ens sova efter att mäklaren lagt ut huset på nätet... Omöjligt och jag låg där och fulgrät helt i min ensamhet...
Vi har gjort så mycket där tillsammans! Ägnat så enormt många somrar, härliga vårar och sköna ledigheter där nere! Så många härliga minnen!
Det är där vi har gjort våra barn! Ha ha, ja det är sant! Visst låter det sjukt, men alla 3 är gjorda där!
Det var där vi fick plusstickan med Fabian, i köket stod vi helt chockerade och tittade på varandra. Tittade sedan på den mer vilda än tama 1 åringen som får runt där i soffan som ett torrt skinn och vi skulle bli 3 barns föräldrar!
Det var där jag klädde mej till brud och lät Jonas händer smeka min nakna rygg för att sedan dra upp dragkedjan på min bröllopsklänning!
Det var där som jag och Jonas hade sex bland de första gångerna, där i den lilla lilla friggen på tomten!
Det var där som alla har fått lugn och ro. Detta ställe som jag från allra första stund den där våren 2001 älskade med en gång långt långt inne i hjärtat och föll pladask för!
Men allt har sin tid som det så fint heter... Våran dröm är att köpa en ny stuga, en alldeles egen stuga! Kanske en modell mindre, men ja! Självklart i Mellby! (Om jag får bestämma;-)) Älskar Mellby! Men vi får se när och hur? Allt har som sagt sin tid och plötsligt så kanske den där perfekt stugan för oss bara dyker upp? Man vet aldrig...?
Jag måste släppa detta... Det är ju "bara" ett hus... Men det är svårt, jävligt svårt och det gör så ont...
Det är där som jag samlat min energi när den varit i botten och vänt. Det är där som jag älskat att vara! Att bara vara och att bara stannat upp!
Klicka på länken HÄR, så kommer ni till huset! Ni kan inte få en bättre stuga! 2 minuter från havet och en stoor och härlig trädgård!
För mej kommer Mellby alltid att vara mitt smultronställe på jorden, oavsett!
Älskade stuga, de kommer bli så bra för dej! De nya ägarna kommer att älska dej precis lika mycket som vi har gjort! Kanske kommer det inte att vara så mycket gap, skrik och spring som det varit de sista åren?! Men det kommer bli så bra, jag lovar dej! Kanske lite mer lugn och ro för dej?!;-)
Det är dags att säga hej då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!