lördag 2 juli 2016

Midsommarhelgen 2016, del 2!

 Lördagsmorgonen förra helgen vaknade vi upp till ännu en varm dag, men lite disigt och mulet... Vad skulle vi hitta på idag tro? Ja med 9 kids, så krävs det att de blir en liten gnutta aktiverade lite i alla fall;-)
 Så vi slängde oss in i bilen och drog mot Laholm! Hatten på! Älsk på hatt!;-)
 Vi körde gokart! Oj oj va kul det var! Ja för dom som körde! Nä jag bangade.. Sååå feg kan jag bli ibland, väääldigt feg... Men nästa gång kanske, nästa gång!
 Dricka gick det åt och vi sökte oss till skuggan, till och med jag... Shit va varmt det var..
 Hungriga blev vi och klockan hade slagit lunch! Så åkte vi ner till ett jättemysigt fiskeställe och käkade lunch! Att få bord till 17 pers var inte så svårt, men självklart hade de velat att vi skulle bokat bord. Men de löse sig ändå och maten var gudomligt god!
 Laholm är verkligen så charmigt! Små mysiga hus och vissa kvarter så kan man nästan tro att man är i Danmark!;-)
 När vi kom hem fick vi lov at svalka oss i havet! Men jösses vilka vågor... Självklart älskade barnen det, medans vi föräldrar inte gillade det alls.. Usch och fy när man inte har kontroll i vattnet... Läskigt. Man ska alltid ha respekt för vattnet, vilket inte mina boys alltid har...
 På kvällsvisten kröp vi in under parasollet och körde musiktävling! Vårt lag vann nästan... Alltså det är nu man börjar märka att man börjar bli gammal på riktigt. Det är när barnen gör musiktävlingar och man tycker all musik låter likadant.. *harkel*
 Grabbarna fixade kvällsmaten och gjorde en favorit i repris sedan kvällen innan och grillade oxfile;-) Sjukt gott!
 Ännu mer musiktävling! Det hölls upp en lapp där man skulle sjunga en sång som tex hade blommor med i texten, man skulle sjunga sånger med en artist mm.. Sååå kul och till slut skrek alla i allas mun, HELT HYSTERISKT!;-)
 Douglas somnade en sväng på kvällen, men vaknade upp och hade en sådan mardröm... Han drömde att han och Peter var på stranden tillsammans och hade så kul och när han vaknade så trodde han att han levde.. Lilla älskling.. Hemskt när man vaknar och inte riktigt vet vad som är på riktigt och dröm...
En regnskur kom så vi fick lov att krypa in, men sen försvann den bort snabbt, så vi satt ute länge och drack gott och pratade in på småtimmarna! Grät gjorde vi också lite! Så skönt att få lätta på hjärtat och tårkanalen när man får lite alkohol innanför västen;-)
 Mat mat och åter mat! Men äta måste man! På frukostarna tog alltid kidsen först! Ha ha, vi skrattade gott och tänkte oss in i situation för dem som har 9 barn.. Hua, hur reder dom ut det? Ascoolt ju!
 Söndagen var den stora hemdagen... Usch och fy va trist att behöva packa ihop och städa efter en sådan härlig helg.. Det sved i hjärtat...
Alla hjälptes åt, till och med Henke;-)
 Perfekt med gäster som man kan sätta i arbete! Ja som att rensa avlopp tex! *haha*
 Framåt 18:30 var det dax för oss att vinka hej då till smultronstället för den här gången! Usch ja som sagt, det svider! Älskar verkligen de här stället! Det är här jag hämtar min energi och mitt lugn! Men snart ses vi igen!
Jag hade fixat lite mackor så stannade vi på väg hem! Mysigt!
Tuuuusen tack alla underbara vänner för en toppenhelg!
Vi ska nog vara glada att det inte var midsommarhelg den här helgen, för fy rackarns vad det regnar här.... Som spö i backen...
Hade det regnat så här mycket som de gör idag, är det kanske inte lika säkert att vi hade haft en på pricken lika härlig helg med 9 rastlösa ungar som gått på oss inne en hel helg... *harkel*

2 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en toppenhelg! :-)
    Jag var inbjuden till gocart i form av en kundevent på jobbet. Jag tänkte länge: "Hur tusan ska jag komma ur det här? Vilken ursäkt ska jag komma på..."
    Men jag tog mig i kragen och tänkte: "Jag kan ju köra jättelugnt".

    Eh... Lugnt var det. Första varvet typ. Sedan var det så GALET kul!!! Våga nästa gång, du ångrar dig inte. Promise! :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Ja de hade vi verkligen!

    Ha ha, ja nästa gång ska jag banne mej INTE banga! Fasen, de är något med åldern.. Jag bangar ut för massa såna här saker....;-)

    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!