tisdag 28 juli 2015

Jag är en samlare...

Hej jag heter Karolin och jag är en samlare... Ni säger i kör: Hej Karolin!
Jo då det är ju bara att erkänna, jag är en jävla samlare, en hamster som har så sjukt svårt för att släng saker...
Alltså jag älskar verkligen att ha ordning och reda runt om i mitt liv! Ordning och reda i hemmet och strukturerat! Men hur det ser ut innanför skåpen, nja där är det ju allt annat än städat och strukturerat...
Regnet öser ner över vår lilla by idag, så vad passar då inte bättre än att rensa, städa och slänga massa skit som inte används... Även om det kan vara svårt för en samlare som mej...
Idag låste jag in mej på toan och det blev dagens första rum att rensa!
Så här såg skåp och lådor ut innan mitt rens:
Flaskor, smycken, smink och Gud och hans moster vet vad det fanns i dessa lådor?
Jag skämdes en smula där jag stod mitt
på golvet... Seriöst, HUR svårt kan det vara att när man tar en ny sak som tex mascara, hudlotion eller deo gå och slänga dessa tomma förpackningar INNAN  man tar en NY???
Mycket om man fråga mej, ja de konstaterade jag när jag började gräva i lådorna och fann tex:
9 stycken tomma mascaror...
3 stycken tomma deoburkar...
7 stycken tomma brun utan sol flaskor...
Ett par halvtomma och krossade puderdosor...
Seriöst, jag är fan sjuk... Sjuk i en sjukdom som heter samlare, det inser jag mer och mer nu.. Måste nog bryta de mönstret nu är jag rädd... Eller alltså rädd och rädd, jag måste det innan vi svämmar över med grejer så vi knappt kan bo själva i huset..;) *harkel*
Nej då, jag är varken sponsrad av loreal, nivea eller av något brun utan solföretag...
Jag är bara en stor användare av just dessa produkter!;)
Vårt badrumsskåp såg verkligen oxå bedrövligt ut..
Jag har de vänstra skåpet, Jonas och barnen har de högra..
Jo jag har mycket saker och jag älskar sånt! Smink, parfym, krämer och nagellack i massor! Aj Lööv!!;)
Som sagt nagellack... Jo jag hade visst en drös när jag började kolla i skåpet...
Några var nästan slut, några hade torkat, men 71 stycken nagellack fick åter komma upp i skåpet och det blev toppenbra!
3 stora påsar senare med skit...
Ser det nu ut så här och jag har nu bestämt mej för att INTE låta det gå så här långt till nästa gång jag rensar där.. Inte samla på mej så mycket, utan slänga skiten direkt! Låter bra va!;)
Fortfarande ganska mycket saker, men så klart bara de som vi/jag använder!;)
Lite mer ordning och reda i lådorna! Nu hittar man det man söker och slipper få ett psykbryt varje gång som man ska öppna en låda och den sitter tokfast i en grej och det inte går att öppna upp lådan och man blir så där skogstokig...
Nagellacken står nu prydligt och snyggt och det kommer nu bli så mycket enklare att välja och vraka bland alla snygga färger!;)
En aning bättre och massor av halvtomma burkar är nu borta!
Dax för mej att dra vidare till ett annat rum och börja riva, slänga och sortera! Det gäller verkligen att passa på att fara runt som en virvelvind när suget efter rens verkligen finns inuti min kropp!!;)
Det märks att jag har ägglossning! Japp för vid 2 tillfällen i månaden (ägglossning och när mensen ska komma) är jag så sjukt sugen på att städa och gnida så allt blir skinande rent! Så som sagt, bäst att hålla den där lågan vid liv så jag får hela huset städat och rensat från topp till tå innan jag börjar jobba!;)
Jag gillar vårt badrum! Inte så jättestort, men luftigt och fräscht!;)

2 kommentarer:

  1. Jag fastnade (mest) vid meningen: "71 nagellack".
    71.....?????????? My God, Karro!!! :-o ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag med... 71 nagellack tillbaka ;-) och nio tomma mascaror... Det är ju ett par års förbrukning... ;-) Moahahahaaa :-D
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!