måndag 30 september 2013

En gris?

Jag och Jonas är väldigt lika på så många sätt och vis! Vi tänker ofta lika och vi städar oftast lika bra! Vi avskyr när det ligger grejer framme och dräller och tar hellre lite damm i hörnen än en stor hög med skit på bordet...
Eller nja vi städar inte alltid så lika förresten. Jag städar bort all skit som syns och manglar sedan in resten i garderober och skåp och sedan när vi öppnar skåpen så anfaller grejerna oss och så får man liksom börja med att plocka upp skiten som ramlat ur bara för att jag varit så lat och så det tar dubbel så lång tid att hämta den grejen bara för att skiten ramlat ut...
Så kommer det till våra garderober... Jonas kallar mej gris och tycker att jag misshandlar mina kläder...
Jag blev full i skratt igår när jag la in dom nytvättade kläderna igår i allas garderober! Barnens garderober rensade jag ju ur och la in fint... Jonas garderob är så där exemplariskt fin och han har till och med sina skjortor upphängda i färgordning...
Så öppnar jag upp mina garderober och där nästan hoppar mina kläder på mej när jag öppnar dörren...
Dom är bara inslängda där och ingen ordning...
Dom nytvättade kläderna la jag på toppen och hoppas att dom inte blir allt för skrynkliga tills jag ska ha på mej dom nästa gång...
Kläderna mår nog som sagt inte alls så bra i min garderob. Dom hänger på varandra..
Men så här är det. Jag har INTE för mycket kläder, jag har alldeles för SMÅ och för LITE garderober, så de så!!
Nedanför min säng samlas veckans kläder på hög... Där lägger jag dom och sen får dom ligga där tills jag har ork att ta upp dem.
En dag, en vacker dag då ska jag införskaffa mej en walk in closet! Tänk vilken dröm att bara gå och välja och vraka och SE sina kläder utan att behöva rota runt i garderoben och inte hitta det man söker!! När man vill ha en och får med sig 10... *suck*
Ok, ok jag vet. Jag borde bli bättre och inte vara så grisig.. Men så länge som jag har så små och få med garderober så kommer dom alltid att se ut så hur mycket jag än må städa i dem.
Så länge får jag väl bli kallad gris av min käre man. Kanske gör jag skäl för att kallas gris just när det kommer till mina kläder... *harkel*

7 kommentarer:

  1. Haha jag är nog rätt lik dig där. Jag brukar då och då ta ut alla kläder och vika ihop dom i prydliga högar. Och det håller dig ungefär en vecka innan allt ligger intryckt i garderoberna igen. :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har samma problem...alldeles för små garderober. Och det som inte syns det finns inte, eller hur ;) ;) Ha en bra start på veckan. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ja du, jag har någorlunda ordning i garderoben, där jag har kläderna man använder ofta. I den andra ligger de som du har.Men men om några dagar blir de nerpackade (flyttar om tre veckor).

    Får man fråga, en liten fråga.
    Vad jobbar din man (skrev så för du ska bli lycklig eftersom ni är nygifta) med? :) Jag tänkte på hans skjortor, men han är kanske bara en skjort människa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är säljares, så han klär sig i skjorta varje dag! ;-)
      Kram K

      Radera
    2. Han är säljares, så han klär sig i skjorta varje dag! ;-)
      Kram K

      Radera
    3. Han är säljares, så han klär sig i skjorta varje dag! ;-)
      Kram K

      Radera
  4. Inte bra med för små garderober... ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!