söndag 19 december 2010

På julklädes jakt...

Igår på vår shopping var jag på jakt efter nya fina kläder till barnen som de ska ha på självaste julhelgen! Meeen hur orättvist är det inte.. De finns så grymt vackra och fina klänningar till alla flickor, utbuden är hur stort som helst! Men så kommer man då in på pojkavdelningen och då säger jag bara SUCK... Ska de vara så svårt att tillverka snygga, hippa, söta och funktionella pojkläder????? Ja tydligen ska de var de:-( Tänkte klä mina barn i något liknande i samma stil. Men de finns ju inga roliga kläder till dem:-(

Varför ska små tjejer få vara så söta och fina, då pojkarna ska se gubbiga och tråkiga ut? Jag säger bara KÖNSDISKIRIMINERING....

Douglas önskan just nu är att få ha slips på julafton, jo ni hörde rätt... SLIPS;-)
Kollade runt på de vanliga affärena Lindex, Kaphal och H&M, men då finns de bara vitskjorta med tillhörande röd slips till. Nej tack...

7 kommentarer:

  1. Jag håller med, jag såg oxå dom där vita skjortorna och det är ju inte direkt min smak.
    Men även jag är ett stort problem hittar inget till mej heller så jag kanske kommer naken men en blir väl glad då (Alfred så kan han ju me va naken) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Håller med dig att det är svårt med snygga pojk-kläder. Tjejer har verkligen många fler hyllor med kläder att välja på, medans killarna ju bara får två,tre, det känns ju så. Tycker också de ska göra fler kläder till killar så det blir lite mer rättvist.

    SvaraRadera
  3. så är det jämt, skittråkigt. imorgon ska jag se om jag hittar nåt fint till nemo. det kanske får bli klänning??

    SvaraRadera
  4. Håller med. Det är verkligen skitdåligt...
    Här är barnens julkläder klara.
    Jag skulle dock behöva hitta något för vi ska på 50-års fast på nyårsafton.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Alltså, nu när jag har en tjej att köpa till så tycker jag inte att det är så lätt att hitta fina kläder till henne i alla fall... Men jag kommer ihåg när jag bara skulle ut och köpa till Axel då fanns det såååå fina kläder till tjejerna...
    Den rutiga skjortan på bilden såg jag idag "live" på en liten sötis och den tyckte jag att var RIKTIGT fin! En sådan ska jag leta efter åt Axel i alla fall. =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är märkligt! Inget fint till killar och bara en massa ryschigt rosa till tjejer! Jag blir gaaaaalen!

    SvaraRadera
  7. Håller med, fast jag har faktiskt hoppat över tanken på en fin klänning till jul för Judit. Hon lär ändå bli genomsvettig efter bara en liten stund och springa halvnaken - funderade på ett par fina trosor istället. Kanske motsvarande kunde vara nåt för er Alfred?

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!