måndag 13 december 2010

Min tand är lös!!!

Ja inte bokstavligt tala MIN tand, utan Douglas tand!
Han har pratat om att han har haft lösa tänder i flera månader och när jag känt i hans mun så har det inte funnits en endast lös tand och besvikelsen har varit stor....
Men så igår kom han åter och sa att det var en lös tand...Jag stoppade in mina fingrar i munnen och visst var den LÖS!!! Dessutom håller de riktiga tänderna på att tränga upp, så de står nog inte på förrens båda framtänderna nere pluppar ut;-)
Nu är jag helt uppspelt över hans tänder och inte han... -Men mamma de gör ju så ont, säger han... Varför är de så viktigt för dej att de ska ramla ut frågade han mej?
Nu har vi kommit på en deal, tappar han en tand så ska jag bjuda honom på en STOR glass!!;-)
(By the way... Den svarta pricken i hans ena tand är inte något hål, utan bara resterna av en gammal pepparkaka..;-))

2 kommentarer:

  1. Ohh vad festligt!
    Hoppas att den snart trillar ut.

    Hur gammal är Douglas?
    Min 6-åring vill också så gärna få en lös tand men det händer aldrig säger hon :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Spännande med första lösa tanden!!

    Tindra har fått flera dubbletter, dvs den nya kommer fram innan den gamla ramlar ut. Sen är hon iofs lite feg med att dra ut dem också...

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!