onsdag 1 december 2010

Fastfrusen tunga...

Så var det då dax för Douglas att göra det som ALLTID händer på vintern, den gamla goda klassikern som de flesta av oss nog någon gång har gjort i våra liv. Nämligen slickat på en lyckstolpe... 5 år har gått och han har aldrig gjort det, men idag på dagis var frestelsen alldels för stor. Och gissa vad som händer? Jo tungan fastnade där;-) Konstigt;-) Han tog sig loss själv, dock hade det kommit en del blod. Men nu vet jag med stor sannolikhet att han aldrig kommer att göra det igen;-)!

Kommer så väl själv ihåg den första och sista gången jag slickade på kall stål. Det var på förskolan och min käre bror lurade mej att slicka med HELA tungan på en del av ruschkanan. Panikslagen satt jag där jag satt, men ännu mer panik fick nog min bror för han bokstavligt talat slet mej bort därifrån. Jag kan ännu känna den hemska smärtan och se framför mej när all blod forsade ur munnen. HELA min stackars tunga var bortskavd på skinn och jag lovade från den dagen att ALDRIG mera slicka på kall stål;-)

5 kommentarer:

  1. Japp. En klassiker. Tror nog alla barn gör det EN gång och sen aldrig mer :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha tror du ja Karro, Melwin satt fast rejält förra året å nu när vintern kom så gjorde han samma sak =)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Åh ajajajajaj det gär ont!

    SvaraRadera
  4. AJ AJ AJ!! Jag har aldrig gjort det där, och tur är väl det. Tindra har heller aldrig slickat på stål ute. Skonad där också mao :)

    Men Elliot... Jag känner på mig att han är en sån som kommer göra det flera ggr om... Typ en gång varje vinter kanske. Bläh...

    Usch, det måste göra vansinnigt ont!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Men lilla vän då :(
    ajajaj..

    STOR KRAM PÅ ER ALLIHOPA!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!