tisdag 29 november 2016

Lite tankar från mej från ett hotellrum!

Åh maj gad!
Imorse vaknade jag klockan 3:45! Ping liksom... Va fasen? Tuppfan sov ju fortfarande som en stock, men inte jag inte...Är de inte typiskt liksom? Jag skulle ju ändå få sova ända till klockan 4:30...
Klockan 5:00 hämtade min kollega upp mej och vi skulle börja vår lilla tripp till hufvudstaden! Ja eller snarare Upplands Väsby, ca 2 mil från Stockholm!
Utbildning i 2 dagar och kundbesök på torsdag i självaste Stockholm!
Rent rum! Mmm, visst låter det spännande att få utbildning i! Faktiskt det är det! Men nu är jag så full av info att jag är alldeles vimmelkantig i huvudet... Föreläsningar på både svenska och engelska från klockan 10-17 och sedan mingel på det! Och likadant imorgon...
Nu har jag slängt upp mina ben i sängen och här kommer jag ligga tills jag somnar, typ snart!;)
Alltså morgontrafiken i Stockholm!!! Jag FATTAR inte hur man själv väljer att bo här? Fy fan alltså! Kööööö och åter köööö... Hemma där får man typ spunk om de är typ 2 bilar framför oss i en korsning.. Ha ha! Älskar småsamhällen!;)
Bor på våning 7 på hotellet! Tittar ut och får höjdskräck och det värker i händerna! Alltså på riktigt, vad är de som håller på att hända i min kropp? Svindel av våning 7?!;)
Hissen som jag åker i upp och ner! Nä, alltså jag sitter ju inte och åker i den upp och ner nu hela kvällen! Nej då, jag lovar, de räkte typ att åka upp till rummet, sen svajade heeeela rummet och de kändes som om jag gick på en färja... åldern? Nä säkert något fel på hela huvudkontoret;)
Jo och så trafiken i Stockholm igen då... Alltså på riktigt! Om precis 22 dagar ska JAG köra där mitt i morgonrusningen på väg till Arlanda! På riktigt! Jag börjar redan bli nervös med massa ungar i bilen! Fy fan, på riktigt! Tänk om jag kör bort mej då? Tänk om jag kör in i fel fil då och kör bort mej!? Hur i helskotta ska jag komma till rätt fil igen? Åh herreguuuuud, jag kommer spy av nervositet och kommer svettas värre än en gris! Ja om nu grisar svettas, ja de vet jag inte? Men ändå liksom! Heeeeeeeereeeguuuuud!!!! Önska bondlurken lycka till!;)
Nu ska jag ta mitt slitna ansikte och gå och lägga mej och INTE drömma om rusningstrafik och renrum! Nä jag ska tydligen njuta säger min käre make! Njuta av att jag får tänka på mej själv och bara ligga här och pilla min navel! Men nä, jag har svårt för det! Skitsvårt att bara koppla bort min älskad tajkonfamilj där de ständigt är bullrigt och tjatigt! Konstig hur man är egentligen? När de är som värst rörigt och stimmigt hemma och man bara skulle vilja fly bort till skogen och sätta sig på en sten och skrika helt själv! Ja och nu när jag får det, (ja kanske inte sitta på en sten och skrika! Men bara ligga här och njuta av tystnaden...) ja då kan jag inte riktigt koppla av... Normal? Nä säkert inte på en fläck någonstans!;) Alla är vi olika och tur är väl det!;)❤️

2 kommentarer:

  1. Köra till Arlanda är en piece of cake...hur lätt som helst så ta det lugnt! Bara att hålla i högerfilen o köra rakt norrut följa skylten Arlanda..inga filbyten eller nåt :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det tror du? Lantnolla som jag är;-)
    Ha ha, men jag förlitar mej på dej!

    Kraaaam K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!