fredag 25 november 2016

Han va iallafall ärlig...

Jaha.. Stå stod jag där i badrummet och tog fram min sax... Klipp, klipp och så blev jag med lugg... Kände lite hur gråten satt i halsen och som alltid när jag gör en förändring med håret är det som att bli av en del av min identitet....
Jag kommer ut från badrummet och möter Fabians blick! Han stirrar på mej med skräckslagan ögon: -Passar jag i lugg? Frågade jag... 
-Ska jag var ärlig, svarar min 6-åriga son sin 36-åriga mamma...
-Ja, tack det får du gärna göra!
-Alltså nääääää! Mamma, VAD har du gjort?? Nästan så att han torkade en tår ur sin ögonvrå där han stod! Ja nästan så man kunde trott han hade sett ett spöke och kissat på sig....
Han går in i badrummet och letar efter håret, VART är håret???
-Mamma, nu är jag ärlig! Du är verkligen JÄTTEFUL i luggen.. JÄTTEFUL!
Jaha, tack för det...
Han börjar skruva på sig och liksom kommer på VAD han precis sagt.. Inte ok att säga till sin mamma att hon är ful, JÄTTEFUL, även om hon är det....
Sen börjar han svamla, liksom prata bort det där med att jag är JÄTTEFUL! Han liksom börjar dra i sitt eget hår och säger:
-Alltså du har ju nästan likadan lugg som mej nu ju... Så där rak och så där jätteplatt...
Ja, antingen tycker han själv att han är så fruktansvärt ful i håret eller så vet jag inte vad... *haha*
När jag sedan skrattar så där rått för jag skrämt honom så mycket och tar min lugg och lyfter av den! Ja då såg jag på honom vilken djup suck han tog och typ tänkte: Tack gode gud!
Ja för VARFÖR göra en förändring liksom? Näpp, mamma ska se ut som hon alltid har gjort! Japp, så är det bara...;-)
Jo för jag skojjade med er också! Jag har INTE klippt mej och det ska jag uppenbarligen INTE göra heller med tanke på att jag "skrämde" Douglas med samma lika dåliga skämt för ett tag sedan och fick samma kommentar typ... Att jag även då såg rent förjävlig ut i lugg...;-)
Men seriös, så fult är det väl inte? *himlar med ögonen*
Nä, VARFÖR klippa sig när man kan typ ha jämlångt hår, där det bara hänger och slänger... Nä, nu har jag sagt så många gånger att jag ska klippa mej en frisyr och jag aldrig gör det, så det är väl lika bra att jag ser ut så här resten av livet då....
Ja ja, han min lille son, han va i alla fall ärlig! Härligt med barn och fyllehundar, dom är ALLTID ärliga!;-) *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!