tisdag 14 juli 2015

När alla hjälper till!!!

I helgen kom kussarna och svågern ner hit! Stugan som vi har delar vi med dem och brukar varje år hänga ihop en eller två veckor tillsammans här!
Det går så fantastiskt bra, alltid!
Alla hjälps åt!
Det har aldrig varit något tjafs vem som ska laga maten för dagen... Vem som ska ta disken...
Vem som ska städa och plocka... Aldrig, nej för alla hjälps åt här! Lagar jag mat ena gången och handlar den, ja då gör någon annan det nästa gång!
Har någon annan lagat maten, ja men då är det ju självklart att jag eller någon annan tar disken efteråt!
Det är och har aldrig varit något tjafs om detta, så länge jag befunnit mej i denna familjen! Alla hjälps åt med allt och det är fan helt fantastiskt! Ja för jag har ju hört den ena historien efter den andra hur syskon som har stugor ihop inte alls kan fixa saker och ting ihop, men de är vi fan grymma på!
Behövs de tvättas!? Ja men då samlar man ihop tvätt från alla och kör en maskin! Åh va jag älskar vår toppmatare från -78!!!;)
Kidsen hjälper till (nåja, med de dom tycker är kul... De andra får vi tvinga dom till...) Men ställer alla in sin tallrik i diskmaskinen efter maten, ja då blir de ju tid över för alla att hitta på något annat roligt!
Det byggs staket här! En tanke som ploppade upp i våra huvuden för ett par veckor sedan, utvecklades till verklighet! Och ja! Alla hjälps åt! De lyfts, de skruvas, de sågas, de bryts och alla hjälps åt!
Eller nja, alla utom jag hjälps åt att bygga de där staketet...
De är nog bättre jag sköter den delen till grabbarna!;)
Själv tränar jag när jag får tiden över! 3 aktivitet igår! 2 PWs och en löptur! Fy fasen va gött!;)
Kussarna hänger, de spelar spel...
De leker, de cyklar...
De badar och de är med varandra hela tiden!
Inte ett endaste gnäll från någon! De klaffar så fantastiskt bra ihop! Och den största elogen ska självklart kidsens kusse Gustav ha! 16 år och hänger med sina småkussar hela dagarna! De är fanimej kärlek det!!!
Som sagt, de hänger verkligen så bra ihop och självklart gör de hela att vara tillsammans så mycket lättare!
Ja för tänk om alla kidsen hade bråkat med alla.. Ja de hade ju självklart inte funkat.. Då hade jag flytt fältet!;)
Vi skrattade hysteriskt igår! Jag stod i duschen, Douglas bajsade (vi har bara en toa) Fabian stod på golvet och spelade padda och in kommer Gustav och börjar snicksnacka lite!!! Ha ha, här är ingen verkligen blyg för något! Man liksom går på toa med olåst dörr, ja ifall att "någon" skulle behöva komma in akut! Ha ha, ja som sagt.. Detta liv som vi lever är nog inget för en pryd människa! Tur som fan att vi inte är pryda av oss!;)
Jag tror nog de är min tur att fixa lunchen idag... Nu behöver jag tips! Ge mej era bästa tips på smidig, god och lättlagad mat! Gärna så man kan göra mycket! Ja för de går åt en hel del mat med 5 kids och 3 vuxna!;)
By the way... 
Jag förstår verkligen dom som bor i ett kollektiv! De är ju fantastiskt ju! Alla hjälps åt med allt och tiden som då blir över kan man ju lägga på andra roliga saker!
Eller kollektiv? Heter de så? Nu blev jag osäker.. Ja ni vet, så där som många bodde på 70-talet, lite hippie så där!;)

2 kommentarer:

  1. Helt underbart!
    Låter som hos oss, prydhet finns inte!
    Lunch säger du..
    Jag skulle köra på ett säkert kort om man gillar pasta, bacon och ostsås :)
    Koka pasta, stek en jävla massa bacon och häll på färdig ostsås, servera med ketchup och en fet sallad. Done!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! <3
      Ha ha, fan va skönt tt de finns fler som oss!;-)

      Ja men guuud så gott! Förmodligen är det nog min tur att laga mat idag! Tack för tipset!

      Pussen

      Radera

Tusen tack för din kommentar!