tisdag 18 november 2014

Vem släckte ljuset?

Det är mörkt och trist... Regnet duggar ner från en grå himmel...
Vem släkte ljuset? Ja så känns det just nu... Både inom mej och ute...
Jag vill bara lägga mej ner och dra täcket över huvudet och grina en skvätt.... En klump i magen av oro växer sig stor... Jobbigt när man inte kan ta på känslan...
Huvudvärk, lock för örat, konstig i ögonen... Gud så upplyftande tisdag detta är, eller kanske inte..
Jag känner mej helt tom på energi... Vart tog egentligen den där positiva Karolin vägen? Ingen aning, men hon försvann bort i mörkret och regnet någonstans...
Jag skulle bara vilja fly just nu, fly bort från skitväder, konstiga känslor i bröstet och huvudvärk...
Men det kan jag ju inte... Istället sitter jag på en parkering och knaprar i mej en sallad och försöker hitta mitt humör, klistra på leendet och vara trevlig...
Jag skulle kunna tänka mej att åka på en solresa helt själv! Ligga på en strand och lapa sol 8 timmar om dagen, spana på folk, läsa bok och sippra på en god drink! Eller nä nu ljög jag förresten... Helt själv, nä de är inte riktigt min melodi.. Jag skulle förmodligen känna mej både nervös och få kryp i kroppen efter bara en dag...
Kära lilla väder: tänd gärna lampan igen, jag orkar liksom inte med detta gråa och trista väder mer... Hej depression.... *muttrar ett slag och undrar varför vi bor i Sverige denna tid på året??*
En sak är iallafall positiv! Kissade nyss på en fräsch och fin toalett! Tummen upp för det!;)

1 kommentar:

  1. Haha, det gäller att se det positiva i allt det gråa. Många glad-kramar från mig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!