onsdag 5 november 2014

Varför i hela friden har vi inte gjort detta innan för?

Hallen är klar! Ja alltså den blev klar typ i söndags kväll! Jag gjorde det sista, målade våran ytterdörr!
Det är nu som man verkligen har insett hur snuskigt skitigt färgen var innan och det är nu man undrar; Varför i hela fridens namn har vi inte gjort detta innan för? Men nu är vi på god väg att få ett "nytt" och fräsch hem igen!

Jag gick all in på ytterdörren... Mitt humör var ju si så där i söndags och att få ge sig på ytterdörren och måla, det var befriande! Just när jag är på sånt humör, så önskade jag att jag varit en konstnär, är helt säker på att det hade blivit grymma tavlor när jag är på det humöret. Svajjigt, aggressivt, ledsamt och knäpp!;-) 
Det är nästan så jag skulle kunna ta min kudde och täcke och gå ut och lägga mej där nu, för så bra blev det!;-)
Någon före bild fick ni inte... Att fota vita väggar (dock skitiga såna) är ganska så svårt...
Även garderoberna fick sig ett rens! Där därimot får ni lite före bilder på... *host* Jag ska nog inte klaga på att vi inte har några skor... Kan väl säga så mycket som att vi älskar skor i den här familjen;-)
Hur länge det håller sig så här fint i garderoberna? Ja det ska jag nog inte yttra mej om... Som sagt, jag heter ju inte slarvmaja i mellannamn för inte...
Tyckte det var läge att plocka bort alla sommarskor nu, eller tror ni att kidsen kommer att behöva använda sina foppa och sandaler mer i år? ;-)
 
Nu ska kök och hall också målas... Men det får vi ta en annan dag, inte den här helgen som kommer. Nä för då är jag hemma själv med kidsen. Och då ska vi nog inte göra sånt...;-)
Som sagt, jag är sååå nöjd med hallen! Tänk att man kan bli så löjligt nöjd för lite ny fräsch färg på väggarna!
Ok... Kommer jag att få tråkigt i helgen så kan jag ju alltid rensa vårt förråd som löper in från hallen... Det är där ALLT hamnar... Verkligen ALLT... Vi kan alltså inte ens gå in i förrådet längre för att det står grejer från tak till golv, ända ut till dörren... Hmm, undra så flundra om vi ens använder 1/10 av alla grejer som står där inne? Om jag skulle sakna dem om jag skulle slänga ut dem? Ja det tål väl att tänkas på i några veckor till... Måste nog både samla tålamod och styrka innan jag jobbar mej in där...

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att det hela tiden finns något att göra....och kul grejor också (not). Jag gillar ditt skoskåp bredvid hallen.....vill ha. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det...;-) Hua, varför samlar man på sig så mycket skit?
      Ett gammalt skåp från ikea..

      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!