måndag 3 november 2014

Bajsdag som slutade i blodbad....

Nä det blev ingen bra måndag.. Nä inte alls faktiskt...
3 timmar av min dag har jag mått skit, ett illamående utan dess like och feberkänslor...
Men så plötsligt mellan lunch och eftermiddag bara försvann symtomerna, vips bara borta!  Åh tack gode gud för det, ja jag var helt säker på att jag skulle bli sjuk...
Telefonen har strulat, datorn har varit seg, nä ingen bra dag på någotvis...
Jag hämtade kidsen, drog hem och skrev handlingslista!
Alfred och Douglas ville vara hemma själva och Fabian följde med mej på veckohandlingen!
Han tog en kundkorg, sedan satte han sig i den. När vi började handla bad jag honom vänligen men bestämt att kliva ur kundkorgen. Han blev sur, svinsur på mej och mitt humör var väl som sagt inte de ballaste att lattja med en måndag...
Till slut klev han ur, balanserade ur den och vips välter hela korgen och han åker i backen...
Det resulterade i ett blodbad... (hade ännu en bild som var mer detaljrad, men jag skonar er från att se den... Varför jag tog ett kort? Fabian själv ville se hur hans jack såg ut, eftersom han själv inte kunde se det.. Så nu har jag förklarat mej!)
Hans lilla huvud lyckade nockas av en hylla som satt så illa till och han slog sig i en kant... Han grät och jag skulle bara ta av honom mössan (Tack gode gud att han ändå hade mössan på sig, den tog imot lite i alla fall!) för att pussa bort det onda när hela handen blev full av blod... Det pissade bokstavligt talat blod ur hans lilla huvud. Det rann ner för hela ryggen, ner för min hand och ner på golvet...
Vi gick till toaletten och sköljde bort de mesta av blodet och han var ganska så lugn. Jag därimot hade gråten i halsen hela tiden och kände mej som världens dummaste mamma som sagt åt honom så där morskt att stiga ur kundkorgen...
Han var lugn, ända tills han fick se allt blod som strömmade från hans huvud... Då blev han hysterisk...
Ett liiiiitet litet hack i hans huvud, men så mycket blod! Jösses...
Efter lite mer tvätt och ett tryckförband på huvudet, så slutade det att blöda och vi kunde i lugn och ro fortsätta vår handling...
Mammahjärtat höll på att explodera ikväll innan han somnade... Så fruktansvärt dåligt samvete att jag varit så där brysk på honom. Han kunde väl ha fått suttit kvar i vagnen, men å andra sidan vart skulle jag då haft mina matvaror?
Han somnade i alla fall gott ikväll och knappt något ont i huvudet alls, kanske bra ändå att det gick hål, annars hade det nog gjort mer ont kan jag tänka mej om han fått en giganstisk bula..
Nä nu stryker vi denna dagen och ser fram imot morgondagen! Imorgon måste det bli en mycket bättre dag, annars går jag i ide!
Jag känner mej helt ursugen på energi och ska snart krypa ner och försöka sova bort dom här timmarna som är kvar på den här bajsdagen....
Ibland blir det inte som man tänkt sig, men jag kände det på mej  direkt imorse, att detta skulle bli en bajsdag som man lika gärna hade kunnat sova bort... Lättar nu på trycket och släpper ut tårarna som bränt bakom ögonen hela dagen! Skönt! Det hjälper att grina lite!

4 kommentarer:

  1. Om det skulle vara till någon tröst så har det varit en riktig skitdag här med. Tack och lov för tisdag i morgon. Blä. Tårar is the shit. Kram

    SvaraRadera
  2. Skickar Krya på dig kramar till Fabian.
    Skickar styrkekramar till dig. <3

    SvaraRadera
  3. Stackars liten......tur allt gick bra ändå. Lillkillen kan vara lycklig som har en sådan fin och lugn mamma. Vi mammor har allt för mycket av det dåliga samvetet. Men visst hjälper det att gråta en skvätt, det är vi fan värda. Önskar dig en mycket bättre tisdag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Fy bubblan! Fattar inte hur du kunde hålla lugnet! Jag hade slängt mig ur butiken till närmsta läkare! Har börjat bli såå känslig mot blod sedan jag fick barn. Hade inga som helst problem innan och kunde plocka bort stygn när någon varit sydd, men nu, oh no...
    Hoppas att lillkillen inte har allt för ont idag och att du har en bättre dag!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!