onsdag 5 november 2014

Syns man inte, finns man inte....

Mörkret har kommit på en gång.. Ja efter att vi ställt om klockan förra helgen börjar det mörkna redan klockan 16.. Mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man åker från jobbet. Inte konstigt att man är konstant trött... Lööövlie att man vet att detta mörker bara blir värre och värre och att vi kommer att få ha det så här nu i si så där 4 månader till... Men men , bara att gilla läget, bor man i Sverige så är det bara att härda ut (även om jag drömmer om vita stränder, hav och sol, nä då jag är inte bitter;-)) så blir det ju bättre senare, typ i april...
Som sagt MÖRKT är det. Och jag går banans på VARJE människa som väljer att INTE ha reflex på sig!!!
Hallå kära lilla människa där ute, är du rädd om ditt ENDA liv? *skriker* -SÄTT DÅ PÅ DEJ REFLEXER!!! Syns man inte, finns man inte...
Det finns inte en chans i världen att se dej när du går där på den mörka vägen när man kommer körandes med bilen och plötsligt dyker du bara upp från ingenstans. Då kan det vara försent..
Så snälla DU, sätt på dej reflexer! Gå på en gång och stoppa ner en reflexväst i din väska eller jacka som alltid ligger där som du bara kan plocka fram när mörkret faller...
Det är en sån billig livförsäkring, den allra billigaste faktiskt!
Tänk på mej nästa gång du ska ut, ja om det så bara är att gå till grannen eller gå ut med hunden! Tänk på att jag blir galet arg på er *drar er hårt i örat, mycket hårt* om ni inte har på er reflexer!! Lovar, ni vill inte ha med mej att göra om jag blir riktigt arg.. Fråga min man...;-)
Återigen; syns man inte, finns man inte!

1 kommentar:

  1. Jo här kommer reflexvästarna på. Köpte en till reflexväst på rusta, för 20 kr, billigt och bra.
    Håller med om att det finns många människor som inte syns. Förra veckan när jag & barnen skulle ut, hade vi alla tre reflexvästar på oss, dessutom hade jag satt på barnvagnen en reflexväst för den också, så vi syntes bra. =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!