lördag 8 november 2014

Allra första skoldico i livet!

Igår kväll stod det skoldisco på kvällens schema! Alfreds allra första skoldisco i livet!
Och eftersom att jag är klassförälder till Alfreds klass var det självklart att jag skulle vara med och hjälpa till!
Eftersom att Jonas är i Prag hela helgen med jobbet, fick Fabian snällt följa med! Vilket han inte hade några invändningar mot;-)
King of the dansgolv!;-)
 Föräldrarna som var där och hjälpte till samlades 45 minuter innan discot skulle börja! Och våra barn var galet laddade! Ballonger blåstes upp, de gav hjälpande små händer som bar in allt godis som skulle säljas under kvällen och de "checkade" så musiken var bra!
Det barnen nog uppskattade mest var kiosken! Hi hi, jo det är sant, det är alltid kiosken som hägrar på de där skoldiscona! Att få ha med sig egna pengar och köpa precis vad de vill från våran kiosk, åh ja det är ren och skär lycka för 6, 7 och 8 åringar!;-)
Alla pengar som kommer in går tillbaka till barnen och föräldrastyrelsen köper in grejer som de önskar att ha på skolan! Perfekt!
Innan klockan slog 17:30, stod det ett helt gäng med förväntansfulla ungar utanför dörren in till discot! När den sedan öppnades sa det PANG och alla ungar rusade in! Och alla med blicken MOT KIOSKEN! *fniss*
Minns själv våra klassfester! Ja det var så vi kallade det då för 100 år sedan! Det var alltid sååå kul och förväntningarna var stora!
Det var även filmvisning i en av klassrummen på skolan! Där satt det ett gäng med barn och smaskade på godis och myste!
Våran skola där våra barn går på är verkligen såååå fin! Fräsch och fin, öppna lokaler och bra planlösning!
Klockan 19:00 var discot slut och då tackade vi för oss! Nästa gäng, alltså de äldre barnen som går i klass 3 och 4 skulle invadera stället klockan 19:30. Så det var läge för oss att dra! Douglas tillhör ju de äldre barnen och var där och förmodligen var han glad att han slapp att ha med mej där under kvällen!;-) Han och hans kompisar körde på både förfest, disco och efterfest! All in! Precis som sin mamma! *fniss*
 Vi var helt slut när vi kom hem och gjorde det så smidigt för oss som möjligt och köpte fryst pizza som vi sedan värmde upp... Varför krångla till det när blodsockret är i fotknölarna och tröttheten ligger som en blöt dimma över en...?
Jag gillar egentligen inte att se på TV när vi äter och jag gillar heller inte att min käre make tillfälligt har satt in en TV i köket.. Nä i köket ska man äta och lagat mat, inte se på TV. Men igår släppte jag lite på mina INTE grejer, så TVn slogs på och så åt vi tillsammans med postkodsmiljonären;-)
Klockan 20:00 bad grabbarna själva att få gå och lägga sig och läsa  nyaste numret av bamse! 3 sidor senare sov dom gott!
Själv kröp jag upp i soffan och halvslumrade medans min "tonåring" till 9-åring var på efterfest och rände! Det är så här det kommer bli om några år, sitta i soffan och halvsova och vänta in de små grisarna som är ute och ränner på nätterna och man är så där lite halvt orolig;-)
Jag var så fruktansvärt trött att inget i världen skulle kunna hålla mina ögon öppna, så jag somnade...
Klockan 23:00 tog det i handtaget och Douglas var hemma! Då kröp vi alla ner i våran säng och sov på "riktigt"!
Innan klockan 7 imorse vaknade jag av att det låg massor av armar och ben över mej och ryggen värkte.. Då hade jag vaknat si så där 17 gånger under natten för att alla låg på alla och väckte varandra.. (Läs väckte mej hela tiden)
Hur snäll jag än må försöka vara och hur mysigt det än är att ha grabbarna i våran säng när Jonas är borta.. Så nä, inatt tror jag nog att de får sova i sina sängar... Tror att alla sover bättre då;-)
Douglas är glad och trött idag... Att vara ute och ränna på sena kvällar själv (ja alltså han gick givetvis hem med våra vänner och inte själv inatt) tar på krafterna, speciellt när småbröderna väcker en innan klockan 7 på morgonen...
Tror denna dag kommer att gå i slöhetens tecken! Dock skickade jag iväg Alfred på hockeyträning för en timme sedan! Han åkte med våran kompis som var så snäll och tog med honom dit, annars hade jag fått dra med hela ligan ner dit imorse....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!