fredag 7 november 2014

Svett är bara fett som gråter....

Min arma kropp som jag bara har en av, den har gått och sunkat ner sig totalt de sista månaderna... Den har varit fruktansvärt trött och sliten, vilket har resulterat i plus flera gånger om på den där vågen. Byxorna är så tajta att jag knappt kan knäppa dom längre och skjortorna spänner ilsket över mina bröst...
Jag har varit slarvig med min träning de sista. Jag har liksom inte orkar tränat, det har varit så mycket omkring mej så den har liksom fått stått åt sidan lite. Vilket då har blivit en ond cirkel. Ja så är det faktiskt. Ju mindre jag tränar och missköter mej, ju tröttare, orkeslösare, surare, argare och sliten har jag blivit...
Mina morgonpromenader på ca 5 km i rask takt innan klockan 6 varje morgon vardags morgon ger inte den powern i kroppen som jag är van vid. Men nä, jag har inte orkat tränat mer.
Men nu, de sista veckorna har jag slagit den där berömda latmasken över käften och blundat för min trötthet och orkeslöshet. Och vips har min härliga energi kommit tillbaka som ett stort brev på posten!
Även om det inte alls är så jättemycket träning som jag har tillfört i min vardag, så märker jag det! Jag kör åter på min CT varannan kväll och efter det styrka i form av hantlar och min egen vikt!
Det är bara det där förbaskade tunga steget man måste tas för att åter fånga tillbaka kärleken till träningen, de stora tunga steget som känns som ett jätteberg att bestiga.. Men när man äntligen börjar bestiga det, går det bara lättare och lättare för varje gång man tränar!
Endorfinkick när den är som bäst, det är inte mycket som slår den känslan!
Jag citerar Paulo Robertos ord som han ofta skriver: Svett är bara fett som gråter, å sant som det är sagt!
Till jul är mitt mål att åter vara i fin form igen! Den där hemska ryggvärken som ilsket pinat mej i flera månader, huvudvärken som legat som ett stort molon över mej och tröttheten som en mardröm... In med ny härlig energi, ut med den dåliga!
Jag bjussar på en svettbild, illrött ansikte och min skäggstubb under armarna.. *harkel*
Att jag precis 30 minuter innan jag hoppade upp på CTn idag åt en stor äppelmunk. Tja det kan vi ju prata tyst om...;-) Men gott var det och jag tränade åtminstone (HOPPAS JAG) bort halva munken...
Det här med att man inte har tid för träning, ja den tanken är ett minne blått... Alla har tid för träning på ett eller annat sett. Kan du inte ge dej ut och träna, kör hemmaträning. Det finns en hel uppsjö med grymma hemmaövningar där du har din egen kropp som motvikt! Eller gör som mej, köp en Mr Dick, han är helt underbar och får mej alltid att le! Ja alltså jag ska förtydliga till er som inte vet vem Mr Dick är... Han är en Cross Trainer!;-)

Och du...: Kan jag så kan du!!

7 kommentarer:

  1. Du får springa på morgonen istället. Samma tid borde ju i alla fall bli 7 km. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har jag gjort ibland... Men nä så pigg är jag inte riktig kl 5 på morgonen till löpardojjorna tyvärr... Men man ska aldrig säga aldrig... Ett mål är att försöka få ihop ett joggingpass någongång per veck!
      Kram K

      Radera
  2. Grymma du! Nu blev jag ännu mer taggad till att bli frisk och köra hårt. Hemmaträning är verkligen The Shit! :D Kram och trevlig helg till dig.

    SvaraRadera
  3. Jag har också gett mig f*n på att det ska gå till jul!
    Och tack för din inspiration!
    Trevlig helg och kram

    SvaraRadera
  4. Alltid lika roligt läsa din blogg. Tränar
    på gym men har TRX-band och gymboll hemma.Med dom kommer man långt när det gäller att hålla kroppen rörlig och smidig :)

    SvaraRadera
  5. Vad du är duktig...jag skulle också behöva en smäll för att komma i gång.....Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Du är så jäkla duktig ! Själv är jag pinsamt lat och skyller på att jag har så mycket annat omkring mig att jag inte "hinner" träna.
    Innerst inne vet jag att det är lögn - för visst skulle jag hinna om jag bara prioriterade lite,
    Men snart - då har jag skogen vid knuten.
    Och jag intalar mig såklart att DÅ kommer det bli lättare att komma iväg.
    DÅ ska jag börja springa igen ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!