söndag 30 november 2014

Livet kom liksom lite i mellan...

Flera som frågade mej och undrat om jag varit sjuk i helgen, det har tydligen varit så tyst härinne... Nä då svarade jag, men livet kom liksom lite i mellan... Nä då så allvarligt som det låter är det inte, men jag har liksom landat lite i helgen och inte haft uppe datorn en endaste gång! Kan vara ganska så skönt ibland faktiskt trots att abstinensen varit STORT efter att blogga...;-)
 I fredags efter skola och jobb hämtade vi upp lilla mamma och drog ut till underbara jul-ljus! (Ja vad säger man om Douglas min? La ut denna bilden på instagram och reflekterade inte över hans grej med tungan... Försens jag fick reaktioner på den... Herreguuuud, det måste vara hans pappa som lärt honom sånt... *host* Vad det betyder? Ja jag har då ingen aning? *fniss*;-))
Gofika och julstämning fick starta vårt fredagsmys! Alltså det är så mycket fint i den där affären att jag skulle vilja ha typ allt! Men problemet är vart jag ska ha det bara? Ja och så klart är jag heller inte gjord av pengar;-)
Har länge tänkt köpa mej en sån här fågelbur! Dom är ju så söta att ha både prydnadsgrejer och blommor i! Som sagt, tomten jag har faktiskt varit snäll i år och för den delen så fyller jag ju snart 35...;-)
Klockan 21.00 kröp jag och grabbarna ner i sängen och somnade strax därefter, medans pappan i huset var ute och åt julmat med jobbet!
Lördag morgon var vi uppe med tuppen och vi laddad för en dag i hockeyns tecken! Jo då, livet som hockeymorsa/familj... Helgerna spenderas mer och mer i den där kalla hallen medans grabbarna spelar! Jag börjar faktiskt tycka det är mer och mer roligt, men jag fasar ändå för de kommande åren när (förmodligen) alla 3 grabbarna kommer att spela. Då vet vi ju vart vi ska lägga våra helger med matcher, träningar och cuper... Men det är ju bra att man vet det så man slipper göra något annat liksom;-)
Alfred har alltid hockeyträning på lördagsmornar och Fabian på söndagsmornarna.. Varför ligga och dra sig och pilla navelludd när man kan vara i ishallen och frysa;-)
 Efter träningen bar det av till grannkommunen Norrahammar!
Douglas och hans lag hade cup! 2 stycken nervkittlande matcher som gjorde att hela läktaren skrek. Alltså jag kan ju inte direkt vara tyst. Snart kommer jag väl bli utvisad eller nått som jag gapar. Grymma killar som vann den första matchen med 9-4 och förlorade den andra med 6-4!
Douglas börjar trivas mer och mer i målet och jag dör en liten smula varje gång som han ska stå på matcherna...
Mmm, nja jag gillar det inte riktigt för jag känner att det ligger så mycket belastning på målisarna, fast att det ju inte är så för backarna ska ju så klart hjälpa till så att det INTE ska bli mål, men ändå...
2 nervösa morsor på läktaren!;-)
 Även om de vill eller inte, så måste ju så klart småbrorsorna följa med på cuperna! Muta, muta, muta är det enda som gäller för att de inte ska tjura ihop... Tur att vi finns så vi kan sponsra kioskerna lite;-)
 Efter en dag i en kall ishall blir man både trött och frusen! Här körde vi läxläs samtidigt som Alfred fixar förrätten! Omsorgsfullt skär Alfred små trekanter och lägger upp till en fin förrätt!;-)
 En dag med skit i magen, ja då menar jag mat inte skit som i bajs... Jag tål det verkligen inte och att äta vitt bröd och annat som jag annars inte brukar äta, gör mej så här svälld...
 Ja för kolla in hur min mage såg ut igår kväll... Gravid i v30? Nä då bara skitmat som gör mej uppsvälld... Vi gick och la oss klockan 22.00 igår och min mage gjorde såååå ont och mina tarmar jobbade febrilt inuti min kropp. Jag kunde verkligen inte ta in magen, den var alltså så här uppsvälld, HEMSKT...
Efter klockan 22 somnade jag och sov till klockan 8 imorse! 10 ljuvliga sovtimmar, precis vad min kropp behövde!
Vaknar upp till första advent och årets ljusstake fick pimpas om lite! Hittade denna söta stake på jul-ljus och den fick följa med hem! Sååå mycket bättre än den förra som jag gjorde i torsdags! Med lite flingsalt och glitter blev det även lite "nysnö" som ligger fint i mossan!

 Att inse att vi i morgon är inne i december och att ingen bakat lussebullar som är ett måste hos familjen Grunditz. Fick oss att slänga ihop en dubbel sats lussebullsdeg!
Jag gjorde den medvetet lite kladdig för att bullarna blir ju så mycket godare då. Men grabbarna gillade inte samma idè... -SÅÅÅÅÅ kladdig skrek de i kör!
 Efter många kilo mjöl lossnade äntligen degen från deras fingrar och de kunde börja tillverka sina figurer och låta fantasin flöda!
Jonas kom också och hjälpte till och hans galna fantasier på gubbar med snopp fick grabbarna att tjuta av skratt! Tur att barnasinnet hänger kvar ännu;-)
 Det var både gubbar med snopp, bilar, sjörövarskepp och smilegubbar som prydde skapelserna när de var klara!
 Själv höll jag mej till att göra "vanliga" katter! STORA katter! När andra får ut si så där 2-3 stycken av degen, så får jag ut en;-)!
Efter bak, PW och lite slö drog vi ner till byns julskyltning! Så fint och så mycket folk! Är så glad att folk ger sig ut när det händer något i byn!
 Kommunens lucia kröntes och kylan bet skönt i våra kinder! Julkänslorna hoppade in i våra kroppar! Synd att det inte var någon snö bara.. Men man kan ju inte få allt liksom...
 Tomten var på plats och tog imot barnens önskelisor! Mina ville absolut inte gå dit och önska något... Tråkmånsar....
Vi har även hunnit med att pimpat huset med jule-ljus! Hela ballkongen pryds nu av vackra ljus! Tanken var att vi skulle ha detta nät på en buske, men tji fick vi för det räckte inte till och vi fick tänka om! Men detta blev absolut lika bra! Jo jag vet att bilden blev suddig, men jag fick inte till någon bättre... *muttrar högt för mej själv*
Jaha nu är helgen snart slut och jag sitter här i ett knäpptyst hus. Alfred och Fabian sover sedan flera timmar tillbaka, Douglas ligger uppe i sitt rum och kollar på TV och Jonas är på bio! Själv har jag färgat mina gråa hår, noppat ögonbrynen och filat fötterna i min ensamhet! UNDERBART!
Nä men jag sätter väl punkt för den här helgen och blickar fram imot en ny vecka och nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!