söndag 21 februari 2010

Söndag morgon....

Jag sitter här och dricker mitt morgon kaffe. Har haft ännu en underbar natt med massor av sömn!! Nästan så jag sovit för mycket nu under dessa 2 nätter. Men det är ju alltid bra att ladda sömnbatterina, för vem vet när jag får sova igen;-)

Precis innan jag gick o la mig igår så gick nog "slemproppen" .... Och idag på morgonen kom det mängder av slem och snorliknande. Det måste ju ändå vara något positivt även om det kanske inte hinner dra igång idag eller inatt så hjälper det nog att det ska gå fortare imorgon på igångsättningen!!

Idag blir det lugnt. Ska inte göra något. Mysa med barnen och gör det dom vill. All denna städning och alla måsten som jag innan kände att det skulle vara klart innan bebben kom är liksom som bort blåsta...

Nervositeteten börjar nu stiga igen. På någotvis känns det så konstigt att bli igångsatt. Det hade känns bättre att få igång värkarna hemma och bara gått här och sedan åkt in och fött barn. Nu ska man gå där inne och vanka timme ut och timme in...:-( Sedan är det ju bara att hålla alla tummarna att det går rätt fort. Guud va jag längtar efter vår bebbe. Vem är det som gömmer sig därinne?

4 kommentarer:

  1. jag har inte hunnit kolla din blogg på hela helgen och var sååå spänd nu när jag tittade in. ingen bebis än men imorgon Karro!!!!! lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande det är... Håller tummarna för dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Alla mina har satt igång av sig självt dagen innan eller natten till "igångsättningen". Så ikväll/natt kommer det att sätta igång ska du se ;-) Bra att du vilar lite emellan åt, tror kroppen "kör" när den känner att man orkar med det ;-) . STORT LYCKA TILL!!!!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. hej gumman!
    tänker på dig..
    imorron kommer du äntligen att få träffa bebben iaf och att slemproppen gått är ju bara bra, då är kroppen inställd åt rätt håll iaf :)
    håller alla mina tummar på att det kommer att gå bra och i lagom takt för dig..
    kramar!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!