onsdag 17 februari 2010

Kaffe, kaffe, kaffe!!

Idag är det tur att det finns kaffe. Utan det hade jag inte kunnat vakna. Jag skulle ALDRIG ha berättat igår att Alfred sov så gott hela natten. För inatt vaknade han nämligen klockan 00 och var vaken i 2 timmar.... Men hallå vad är det för fel? Då var han så pigg och glad, låg där och sjöng och sprang upp en sväng och var helt galen....
Men han var ju inte ett dugg trött imorse utan den smällen fick hans gravida tjocka morsa ta istället...
Idag tänkte jag ju göra en massa saker och förbereda mej inför fredagen. Plus att det är barnens vasalopp som jag har lovat att Douglas skulle få åka.... Så för att orka med eftermiddagen så blir det nog en liten vila snart i min sköna säng;-)!!

Igår eftermiddag ringde barnmorske Aurora. Hon kollade läget och sa att det var ok på fredag. Och hör och häpnad, för bedömning. Hallå, jag ska på igångsättning och inte på någon jäkla bedömning klockan 20,30 på fredag kväll.... Sa direkt att blir jag inte igångsatt i helgen så blir det snitt. Hon lugnande mej och sa att vi skulle göra det bästa av situationen. Jag är faktiskt mänsklig och de kan inte hålla på att buda olika hela tiden. Min hjärna hinner inte ställa in sig på en sak förrens de har bestämt en annan sak... Och det gör mej så förbannad. Men som sagt jag står på mej och kommer inte att lämna förlossningen denna helgen utan barn... Ok om jag hade missuppfattat barnmorskan från början att det bara skulle bli en bedömning. Men Jonas var ju oxå med och hörde henne säga att vi skulle få en igångsättning......

Jonas som är den lugnaste människan, som tur är kanske. För jag är inte det... Lugnade mej och sa att vi tar det som det kommer på fredag. Ja fast just i den situationen som jag just nu befinner mej i så är det inte så lätt att ta det som det kommer.

Hon rekommenderade att vi skulle ha samlag för att det kunde dra igång själva värkarna. Jag vet att vi fick det förslaget när jag gick över med Alfred. Och inte ville han komma ut fast vi var som kaniner;-)

Får väl börja leka kanin även denna gången då och vara det ända tills på fredag så får vi se vad som händer....;-) Det är så underbart att leka kanin när man känner sig som en elefant... Inte riktigt så romantiskt som det kanske borde vara. Men vad gör man inte för att få ut ett barn....

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!