lördag 20 februari 2010

Motiverad!!!

Nu jävlar är jag sjukt motiverad att denna bebbe ska ut. Min nervositet har gått bort för en stund och mitt rätta jag har kommit fram. Alltså jävlar annamma!!!

Jag har sovit 10 timmar inatt. Jag är laddad ut till tänderna. Här ska det sättas i gång en förlossning av sig själv i helgen. Jag har fått en del snorliknande flytningar vilket måste vara ett stort plus. Och så ska jag nu gå ut och skotta snö! Jonas tyckte att jag kunde vara inne hela dagen och vila upp mej. Glöm det säger jag bara. Jag är full av energi och kan inte sitta stilla idag!!

Glömde skriva igår att barnmorskan ville göra ett tillväxt ultraljud på mej igår kväll. För att få godkänt ringde hon till överläkaren på gyn och frågade. Hon fick ett snabbt svar nej att jag inte får göra något. För enligt läkaren är det inte ett så stort barn. Och om vi gör ett UL så skrämmer det bara mej att vilja föda vaginalt... Alltså om det ändå är ett stort barn... Jag blir ganska knasig på vården med alla deras olika bud hela tiden...

Är det någon som har några bra igångsättnings metoder så tar jag gärna imot dem;-)!!
Samlag är inget säkert kort det kan jag nu skriva under på;-)

NU SNÖSKOTTNING!!!
Sedan hämtning av mina barn som jag längtar sååå otroligt mycket!!!

6 kommentarer:

  1. Mer bubbel?... 24 timmar efter att min slempropp gick var Saga ute.....

    SvaraRadera
  2. Jag spenderade en hel dag på A6 med min syster när jag väntade Saga och syrran har en viss förmåga att "inventera" alla butiker - alltså fick jag ta hand om hennes barn!!! Efter det gick vattnet =) Men snöskottning och spring i trappor kan funka det också =).
    Vad irriterande med UL:et - jag fattar inte varför de är så restriktiva med det när det gäller stora barn - jag som har haft små barn fick däremot göra 13 !!!!! UL när jag väntade Märta - helt otroligt!!!
    Håller tummarna att det kommer igång av sig självt så att du får åka till BB och "knäppa dem på näsan" lite =)
    Kram/E

    SvaraRadera
  3. Slappna av, mys, ta det lugnt, tror kroppen sätter igång när kroppen och själen är redo (flumm flumm) men jag tror det :) En promenad för att bränna lite överflödig energi, men sen mys bara mys :) Lycke till med allt :) Kram Maria

    SvaraRadera
  4. MYS med Jonas å barnen i soffan hela kvällen och dagen i morrn, halv-sov gärna, ät en STOR godispåse (socker får livmodern att jobba lite)och ta det bara lugnt! Kan förstå att det kan vara svårt för dig att bara sitta still men pröva!
    Jag tror på det i alla fall...
    Jag sprang i trappor, shoppade och allt möjligt men Ellen kom den natten när jag legat i soffan en hel kväll, halvslumrandes och kramandes med Axel och Magnus...:-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA - Du skriver ju såå härligt!!!!!!!
    Jag hade nog velat tipsa just samlag för det funkade för oss - båda gångerna....!!!
    Men det ser ju ut som ni testat så.....snöskottningen gör nog susen!!!

    STOR KRAM o LYCKA TILL!!!!!!!! =O)

    SvaraRadera
  6. Dom säger för att samlag ska göra någon verkan så ska han komma tre gånger på en timma, så det är bara köra på! ;-D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!