måndag 1 februari 2010

Snart klart!!!

Jag skulle behöva vara gravid jämt. Iallafall vad det gäller den sista månden på mina graviditeter, för då har jag sjukt mycket energi som jag aldrig har annars!!
Taket uppe börjar nu äntligen se sitt slut! Det är inte alls mycket kvar nu. För tillfället kliar det i mina fingrar att gå upp och måla klart det nu när Jonas är på jobbet. Men jag fick stränga order av honom att jag inte fick måla taket. För tänk om jag skulle ramla ner från stolen nu när det snart är dax... Det är tur att han bryr sig om mej. Men jag kanske skulle måla ändå...;-) Eller så kan jag gå på och måla alla fula bruna lister som sitter runt alla dörrarna? Fönstrena ska oxå målas, men det kan man ju tyvärr inte göra förrens i vår. Annars hade de nog varit färdigmålade nu;-)!!

Barnen vill hjälpa till. Det är både på gott och ont. Målarmästaren Douglas vet vart färgen ska vara och är så försiktig när han får hjälpa till. Det är värre med Alfred. Han vill gärna känna på färgen istället för att måla med den;-)

Idag blir det nog ganska lugnt. Vi har inget inplanerat, vilket känns lite tråkigt. Tycker synd om barnen som har en städ och renstokig mamma. Inte så kul att bara städa hela tiden...

Längtar till lördag. Då ska bara jag och Douglas åka in till stan och gå på bio. Det känns som om han och jag inte umgås och kan vara tillsammans alls lika mycket som förr. Det är någon annan som alltid kommer före. Och värre kanske det blir när bebben kommer. Så då är det iallafall dax för oss att bara mysa!! *Längtar*!!

3 kommentarer:

  1. Det kommer bli kanonsnyggt :D Ljust och fräscht, jag älkar vitt :D

    SvaraRadera
  2. Vá fint det blir :-)...det är tyvärr det negativa med att vara flerbarnsförälder,dessa skuldkänslor!!!...kram,Kate.

    SvaraRadera
  3. Va fint det blir!
    Tur att våra älsklingar är rädda om oss! När jag var med barn så ramlade jag av hästen så då satte min gube bestämt stopp!!!
    Kramis =O)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!