tisdag 9 februari 2010

Bestämt mej!!

Jag vill inte vara vuxen. Jag vill inte bestämma grejer själv.... Men nu är jag det och måste göra det oavsett om jag vill eller inte....
Igår ringde barnmorske auroran och jag fick en tid med en gång för samtal hos henne. Klockan 17 igår skulle jag och Jonas infinna oss på BB för samtal med henne!
Jag har massor av funderingar och sliter snart mitt hår. Jag har ingen aning om jag tagit rätt eller fel beslut. Det kommer jag förmodligen inte få veta förrens efter eller under förlossningen. För nu har jag BESTÄMT mig! Jag ska föda vaginalt. Jag är skit rädd, men nu har jag pratat igenom båda mina förlossningar och gått igenom varje liten detalj Så i v 38 (37+0) fredagen den 19 februari klockan 20 ska vi befinna oss på förlossningen för igångsättning! Tiden för igångsättning är lite konstig, men auroran jobbar natt och går därför på just då. Hon har lovat att vara med och stötta mej in i minsta grej. Hon antecknade vad jag vill ha och inte. En sak var att jag ville ha en riktig förlossnings säng. Hon tittade lite konstigt på mej när jag sa det och tappade sedan nästan hakan när hon fick reda på att jag fött i en helt vanlig sjukhus säng...

Auroran ville gärna att vi skulle göra ett extra ultraljud snarast för att se hur stort barnet är. Vilket läkaren absolut inte tyckte när jag träffade henne i början av januari. Dessutom klämde hon och kände på magen och enligt henne tyckte hon inte alls att det var något stort barn jag hade i magen. Hon menade på att jag hade massor av "extra" plats kvar! Konstigt hur alla barnmorskor och läkare säger olika.....

Så nu förstår ni att jag är helt upp och ner. Allt ligger bara på mej känns det som. Men just nu känns mitt beslut ganska okej! Om jag skulle vänta till jag gått mina 40 veckor så kan bebben hinna gå upp ytterligare 700 gram vilket är super mycket! Så nu är det bara att gilla läget och hålla alla tummar och tår för att allt kommer att gå bra!!!

Funderar forfarande hur vi eller jag ska fixa detta med att vara 3 barnsmamma... Alfred krånglar som bara den igen... Klockan 01 hämtade jag in honom och då var det välling dax. Sedan höll han på och fara runt i sängen i en timme. Klockan 02,15 rusar han upp. Ställer sig vid tv:n i sovrummet och säger ett av de få orden han för tillfället kan säga: BOMPA!!!
Jag tror inte det när klockan är 02,15 på natten. Efter ännu en flaska välling somnar han äntligen! Och vem tror ni sover som bäst imorse och är trött som en liten gris.....
Jag säger bara: Tack gode gud för att dagis finns där han blir aktiverad och trött. För det blir han inte för tillfället här hemma med en sliten morsa som mej;-)!!

6 kommentarer:

  1. Söta lilla Alfred :D Förlåt men jag började skratta när jag läste om "Bompa" har nämligen oxå en liten tjej som så fort hon vaknar till på natten eller morgonen säger "Titta fanten" just då är det INTE roligt.... Trots att det är nervöst inför fölossningen måste det ju vara skönt att du bestämt dig? då kan du ju mentalt börja ställa dig in på ditt val och du vet ju att du KAN det där med att föda barn :D Jag tycker du är stark som vågar, vet inte om jag vågat. Vem vet du kanske inte behöver sättas igång det kanske blir bebis till helgen :D en liten Valentin!!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att du kommit fram till ett beslut! Har man väl bestämt sej brukar det ju gå bra!

    SvaraRadera
  3. Vad stark du är, imponerande! Jag vet att det du bestämt dig för fixar du. Håller alla tummar jag kan. Kram Ida D

    SvaraRadera
  4. Oj, Så spännande! Du kommer fixa det galant! Förstår att det måste kännas nervöst. Jag skulle gå och räkna timmarna till igångsättningen ska börja. Jag är övertygad om att allt kommer gå strålande. Jag är så nyfiken på det lilla miraklet! Kram!

    SvaraRadera
  5. hej gumman!

    jaha men skönt med igångsättning iaf?
    jag är lite avis där.. hoppas att de skulle vilja göra det med mig med, men vi får se!
    jag tror iaf att du ska lita på de som känner på magen och inte ultraljudet när det gäller storleken på bebisen..
    min BM sa att det var svårt att bedömma vid ultraljud hur stor bebisen är, och att en erfaren barnmorska känner det bäst genom magen och jag tror starkt på att det är så!
    en kompis till mig gjorde tillväxt ul för någon vecka sedan och det visade sig att bebis låg -25 % i vikt.. när hon kom dit en vecka senare så låg den på + och vägde lite mer än genomsnittet så jag tror inte de har sååå stor koll på tillväxt UL iaf! tyvärr..
    men jag tror att du kommer att fixa det här, vad är det som gjort dig så skrämd?
    jag håller alla mina tummar att du klarar det iaf och det tror jag!
    det kommer att gå galant denna gång!

    hoppas att du får en bra dag!!
    kramar!!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har!
    Lycka till med förlossningen!
    Kram/ Karro H.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!