torsdag 28 januari 2010

Trött i ögat....

Idag är jag trött, glad, ledsen, pirrig i magen och trött igen.... Jag kan inte sätta fingret på vad jag är riktigt. Mina känslor i kroppen håller på att hoppa ut av glädje eller av något annat... Ja jag vet det låter helskumt. Får väl skylla på alla mina hormoner som far omkring som ett sus i kroppen som jag inte kan behärska...

Men en sak vet jag säkert och det är att jag är trött. Alfred har börjat att krångla igen. Han somnar nöjt vi 19 igår men vaknade vid 2.30 för att vägra somna om. Sprang upp till kylskåpet och skulle ha välling. Ja jag vet vad ni tänker. Äter han välling ännu... JA, det gör han. Till och från. Och nu är det en ätar period igen. Sedan ville han inte somna om. Låg och tjatade brevid mig i över en timme. Låg och drog mej i bröstvårtorna och gjorde allt för att jag skulle bli en sämre mamma... Han vet precis hur han ska göra då;-)
Tror ni att han sov längre än till klockan 07 imorse för det. NÄ....

Åter igen vet jag inte hur detta med sömn kommer att lösas när bebben är född. Det gäller bara att hålla tummarna att bebisen är en snäll liten människa som sover hela nätterna och är snäll mot sin mamma i övrigt;-)

Mina barn älskar att vara med och laga mat. Varje dag är Alfred med. Douglas kryper hellre upp i soffan och tittar på tv när vi är i full färd i köket.

Alfred bryr sig inte så mycket vad han har på sig eller inte när han lagar mat. Så här har han sett ut 2 dagar i rad. Lägg märke till att han har Douglas 5 nr förstora skor på sig på första kortet och ja, på de andra halvnaken som man för det mesta ser honom här hemma;-)
Är egentligen alldeles för rastlös för att gå och lägga mej och vila en stund nu. Men man kanske borde lyssna på kroppen och lägga ner huvudet en liten stund iallafall... För i eftermiddag när grabbarna kommer hem så ska vi baka kanlebullar. Så då blir här ingen ras och ingen ro....

3 kommentarer:

  1. Märta äter välling både på morgonen och kvällen fortfarande - tycker att det är jätteskönt så länge hon gör det eftersom man då vet att hon får i sig något under dagen i alla fall och att hon dessutom håller sig mätt längre....hon äter ju dock inte på nätterna längre, men krånglar lika mycket =( Man får väl trösta sig med att de inte kommer ligga bredvid oss när de är femton =) Det är ju ändå en kort period i livet, så det är väl bara att bita ihop och gilla läget ;) Lycka till!
    Kram/E

    SvaraRadera
  2. William "äter" oxå välling fortfarande innan han lägger sej...tror dok inte han gillar den längre för han dricker bara några klunkar men blir skogstokig om han inte får en flaska till nattsagan...tycker det låter på pirrig mage å allt boende som att en förlossning är på ingång ;-)/kram Kate.

    SvaraRadera
  3. Gullunge! Vad är det som är så kul med att ta av sig kläderna......ett tu tre så är de nakna hemma eller borta. Eller som när vi var hos er sist och hittade dem nakna i duschen alla tre hahaha Kanske något vi borde ta efter? ett tu tre så så hittar ni mig naken i duschen! Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!