lördag 16 januari 2010

Nattskräck??

Alfred har hittat en superbra sömn rutin och har nu sovit i flera veckor hela nätterna. Men nu har det vänt... 2 nätter i rad nu vaknar han och är helt hysterisk. Ropar på mamma och pappa och tårarna sprutar. Inget hjälper. Vi pratar lugnt med honom, han ligger tätt,tätt intill oss. Men ändå hjälper inget. Har han mardrömmar? Har han ont någonstans? Å det är så svårt när han inte kan berätta för oss vad som är fel.... Tycker så synd om honom... Hoppas att det bara är en dum period han nu är inne i och som snart går över! Både för hans egen skull och våran. För en natt med massor av vaknande kan ju få vem som helst att bli tokig. Han vaknar upp till 5 ggr per natt och så får man sedan lägga till att jag oxå vaknar av mitt kisseri 5 ggr per natt. Det är 10 ggr per natt.... Ingen höjdare om man sedan ska vara en bra förälder på dagen....

Idag tror jag att jag har lite energi över iallafall, så jag ska ta tag i och titta på alla bebbe kläderna. Kanske fixa och kolla vaggan och så ska vi ev åka och titta på en begagnad phil & teds vagn!!!!! Jag blev lite för snål för att köpa en helt ny vagn för 9000 kr... När man kan köpa en för halva priset!!
Sedan är bebben välkommen att komma ut i denna helgalna familj!!! Förmodligen rent av miljöskadad innan den ens har hunnit kommit ut ur magen;-) För med mitt humör blandat med barnens så kan man nog inte bli annat i denna familj;-)!!!!

1 kommentar:

  1. Stackars liten! Hoppas det går över snart! Förstår att du inte vr så sugen på att köpa en så dyr ny vagn när det finns lika bra begagnade...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!