onsdag 20 januari 2010

Snurr i skallen....

Snart helg IGEN!! Helt otroligt va fort veckorna går!! På fredag är det åter dax för vin junta! Längtar såå mycket och de ska bli så roligt att få träffa alla tjejer igen!
Ännu en nykter sådan. Tur att man är som man är och slipper dricka för att vara rolig och ha roligt;-). Nä då skämt och sida, jag längtar ihjäl mej efter ett STORT glass rött. Så fort jag kan och får så ska jag dricka ett, gud så gott det ska bli!!!

På lördag skulle egentligen jag och barnen åkt upp till Värmland för att fira min mormor som fyller 80 år. Men eftersom det blir att sitta i bilen i 4 timmar i mitt tillstånd och sedan sova borta, när man knappt sover hemma så får vi helt enkelt bli hemma istället. Jonas ska på kick off med jobbet och då är det inte så lätt att åka med 2 barn själv....

Har sovit som en skit inatt. Har vaknat flera gånger och haft jätteont i magen. Kan liksom inte lokalisera vart smärtan kommer ifrån, om det är från bäbis magen eller vanliga magen? Men känner inget nu. Så det kanske blir ett slags tryck när jag ligger ner. Det pressar väl ihop bebben med hela min tyngd;-)
Vaknade även upp med lite halsont och förkylning:-(. Vill inte bli sjuk nu....

Apropå sjukdomar så går det magsjuka på dagis... Dock inte på Douglas eller Alfreds avdelningar. Vill inte ha denna skitsjukdom just nu. Men är ändå lite för ego att ta hem dem för att jag själv inte orkar... Efter att jag hade lämnat dem imorse så stod jag o några mammor och pratade utanför dagis. En pappa som nyss lämnat sitt barn nämner i förbifarten att det precis har spytt ett barn på Douglas avdelning. De andra mammorna rusar in för att hämta deras barn, utom jag.... Så nu sitter jag här och vet varken ut eller in. Har jag gjort rätt som har kvar barnen på dagis eller skulle jag ha hämtat hem dem. För i mitt resonemang så har de ju redan fått det av detta barn innan. För de träffade henne både idag och igår... Fan va detta är svårt....

Hade denna flicka spytt en halvtimme innan så hade vi inte hunnit dit och då hade jag naturligtvis låtit barnen varit hemma... Gud va jag hatar sånt här. Dessutom så har alla olika åsikter om detta.. Själv tror jag att man måste få lite baciller i sig för att vara lite motståndskraftig. Och dessutom så går det aldrig att skydda sig från dessa baciller. Vad tror ni sitter på kundvagnarna och korgarna i affären. Ja just det magsjuke baciller;-)

Nu är det bara att hålla tummar och tår så att vi slipper allt vad sjukdomar heter hela våren!

Ikväll ska vi och ta svinis andra spruta på barnen. Har förberett Douglas i flera dagar att han ska ta den idag. Så imorse var det de första han frågade om det var idag han skulle få sin spruta!! För något svin vill vi absolut inte ha i vårt hus nu när bebben snart ska komma..

Rensningen går faktiskt ganska bra! Men känner att jag är för trött och orkeslös för detta idag. Så nu blir det datorn och sängen resten av dagen tills jag ska hämta upp busungarna igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!