onsdag 27 januari 2010

I en 5-årings huvud....

Min älskade lilla Douglas som snart inte är så liten längre har så mycket tankar och funderingar i sitt huvud. Det kommer mycket frågor som han oftast har svar på själv men som han ändå måste fråga om...

Det är för tillfälle mycket prat om döden. Kommer själv ihåg att jag var fruktansvärt rädd för att dö.
Häromdagen frågade han om farfar var ett skelett nu? Nja svarade jag.... Jo men det vet jag att han är och så har allt skinn ramlat av honom. Men HUR kan han veta allt sånt?
Imorse frågade han om hela världen kommer att dö, alla som bor i Sverige, Norge, London och Varberg? Nä det är klart att alla inte kommer att dö svarade jag! Jo, svarade han. Någongång!
Och han har ju såå rätt! Han är fan världens äldsta 5-åring;-)

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.... Igår sa han att min mage nästan hängde lika långt ner som mina bröst! Tack för den;-)!!

2 kommentarer:

  1. Angående sista raden. Ch brukar alltid säga att barn är så extremt ärliga. Och visst är dom. Vi tittade mycket på biggest loser här hemma innan och jag förklade för barnen vad programmet handlade om. Sen nästa gång vi träffade mamma så sa Maximilian "Momo är tjock!" =)

    Jag minns själv när jag låg och grubblade om döden och universum. Läste sen att det är en känslig ålder (runt 8-11, men det spelar nog ingen roll). Men man minns ju själv hur jobbigt det var. Stackars lilla kille. Hoppas han får andra tankar snart!

    SvaraRadera
  2. Hehe... ja, visst e dom härliga.... vilka funderingar dom har... Casper är oxå en sån där tänkare. Och när han väl frågar något så har han redan listat ut svaret själv... han vill liksom bara ha det bekräftat :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!