fredag 13 mars 2015

Skåne, vår och magsjuka...

I onsdags morse innan tuppfan själv hade vaknat till liv stack jag och en kollega ner till Skåne på kundbesök! 2 mycket intensiva dagar som var superroliga och jag kände att jag helt plötsligt fick så mycket mer kött på benen och liksom växte som den roll jag är i jobbet! Väldigt lärorikt och nyttigt!
När vi kom in i Skåne mötte en underbar morgonsol oss! Galet vackert var det!
På kvällen checkade vi in på hotell och min utsikt såg ut så här... Verkligen utsikt över stan, eller inte;-)
Nedanför såg det ut som en soptipp, där både bord, sopor och annat bara hade slängts.. Fy skäms...
Trött och sliten efter en intensiv dag baxade jag upp min trötta kropp i sängen och vädrade mina svettiga fötter som inte luktade hallon...;-)
Gick vidare mot TGI fridays och käkade en bit mat som smakade mumma! Det är väl den enda fördelen med att bo i en stad, bara gå ut på vilken resturang som helst och äta en bit mat när som helst! Nja sedan hittar jag inget annat positiv med en storstad;-)
Hade tydligen varit ännu en skottlossning utanför Malmö den natten.. Usch det känns som om något händer där varje dag. Läskigt och skrämmande, speciellt för en lantnolla som mej...
På kvällen vid 22 när vi gick hem såg lilla torget ut så här! Uteserveringarna hade börjat plocka fram sina bord och stolar och det satt massor av människor på dessa och njöt av kvällen! En helt vanlig onsdag i mitten av mars... Inte alls klokt att det var så varmt. Nästan som att vara utomlands ju!
Det bästa med att bo på hotell är ju ändå frukosten! Bara välja och vraka och inte behöva ta bort disken utan det gör någon annan!;-)
Ja för sängarna på hotellen är oftast inget vidare och vaknade nästan till ett ryggskott...
Tacka vet jag min egna sköna säng hemma;-)
Även torsdagen spenderades hos kunder och i bilen.. Många mil blev det i bilen! Och kolla in detta... Gröna åkrar! Helt galet va fort det går nu! Våren är verkligen här, ja även om jag höll på at frysa röven av mej imorse när jag kom ut och fick skrapa rutorna och termometern stod på -8 grader...
Det är verkligen något visst med våren! Allt vaknar till liv, allt från blommor och människor! Och det bara spritter i kroppen! Ja för visst är det så, när våren och värmen kommer, då kryper också alla människor ur sina små hus och kommer ut och börjar umgås med varandra igen på ett helt annat sett än man gör på vintern!
När jag precis var på väg hem igår eftermiddag ringde telefonen och på displayen stod det Bullerbyn... En liten ynklig Fabian hade spytt och årets första vab tog, nä inte av mej utan av Jonas...
Lite kräk igår, helt frisk idag.. Ja enligt honom i alla fall! Han ätit som en häst och bråkat med sina bröder! Så detta var en lindrig spysjuka! (Hoppas jag!)
Känner ändå att vi just nu är små tickande bomber som kan spy när som helst...
Ja ja, om det blir lika lindrigt som Fabian, så ja då är det kanske inte hela världen.. Tycker att jag mår illa nu, fast jag egentligen inte alls gör det. Konstigt hur påverkad man kan bli;-)
Nu har jag tagit helg, en välförtjänt sådan! Älskar fredagar! Nu återstår handling och sedan fredagsmys! Frågade kidsen om mat ikväll! Gissa en gång vad svaret blev? Japp, taco... *snark och suck* Det kan vara gott med taco, men INTE varje vecka;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!