söndag 22 mars 2015

Fyndat!!

Igår var vi i Jönköping en sväng! Optikern stod på dagens att göra besök!
Vi hann även med att gå i lite butiker! Bara strosa runt och kika i alla affärerna! Jag ville typ ha massor, men jag måste vänta tills jag känner att min arma kropp har gått ner ett par kilo innan jag köper mer nytt... Just nu sitter alla dom storlekarna jag hade för bara ett år sedan som ett spänt korvskinn och jag vägrar köpa större storlekar, japp sån jag...
Våran lampa i hallen har varit trasig sedan innan jul. Så när julstjärnan togs bort *harkel* för ett par veckor sedan så blev det väldigt mörkt i vår hall...
Så fick jag den ljusa iden att det nog skulle vara snyggt med något lite mer rustikt och lite ovanligt!
Så jag började googlade och snodde genast den coola iden att använda en bygglampa som hall lampa!
Hittade denna på Clas Ohlsons för 99 pix och köpte en mysig lampa med lite dovare ljus för 30 kr!
 Jag är verkligen supernöjd! 130 kr för en lampa, det kallar jag fynd! Och dessutom håller den bra för vilda armar, ben och skor som ibland kan lyckas flyga igenom våran hall på mornarna av galet trötta och sura ungar..;-)
Ska hitta en roligare lösning på sladden bara, sen är jag helt nöjd!;-)
Som sagt jag skulle ju inget ha till min garderob... Men när man springer på koftor som jag älskar och som är så sjukt användbart både på vintern och våren så kunde jag inte låta bli att köpa dem! Speciellt inte när dom kostade ynka 50 kr stycket på H&M!
 Perfekt att använda som jacka nu när värmen kommer och det är lite kyligare mornar, eller att krypa in i en kylig sommarkväll!
 Behöver uppdatera min garderob på FÄRG! Ack va dålig jag är på det... Oftast blir det SVART som jag köper, gud så trist egentligen...
En grön oversize tröja som döljer magen perfekt! Speciellt bra idag när den står rakt RAKT ut... Hujeda mej va ont den gör idag... Kanske åt jag för mycket av något gott igår, men jag var ju bara så glad att jag återigen hade fått tillbaka matslusten... Och så lite väntan-på-mensmage... Ja det är faktiskt lite synd om mej idag...
Idag kör vi på osminkat och trött ansikte... Att bara gå omkring och softa och att bara vara, det är söndagar det!
Aj löv att fynda! Tänk vad jag har sparat massor pengar! Jonas förstår absolut inte mitt tankesätt.. Man kan ju för bubblan inte spara pengar när man ändå köper något som man kanske inte egentligen skulle behöva som dessa 3 koftor?! Jo så klart man kan säger jag!;-) Fynd är bra, jädrar va jag känner mej rik!;-)

3 kommentarer:

  1. Gillar ditt tänk! Håller med om att du har fyndat :-) I vilken butik hittade du koftorna? Super snygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh de glömde jag skriva, H&M! ;-)
      Kram K

      Radera
  2. Maj gadd så snygg du är i den gröna färgen *tummen upp*
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!