söndag 1 mars 2015

Kalasfredag!

I fredagskväll vankades det kalas här hemma för mej och Fabian! Massor av underbara paket fick vi! Och Fabian fick massor av fina kläder, precis som mamman i huset hade önskat till honom;-) Ja växer man som ett litet ogräs, ja då blir gapar också garderoben helt tom på både gott och ont...
Lyckan att öppna dörren och öppna åt sina gäster som kommer med paket, ja det är så härligt att se i en 5 årings ögon!
 Vi gjorde det väldigt bekvämt för oss och beställde mat! Planka från Hemköp här i byn! Sååå gott! När tid inte finns, ja då är det bara att inse att man får göra så här!;-)
 Kalasa med sina kusiner och släkt är sååå kul! Att mina kids inte kan verka "normal" på bilderna... Ja förmodligen är dom så trötta på mej och min kamera att dom bara MÅSTE göra en ful min;-)
Att sitta ner och prata och dricka vin i flera timmar med "tjejsläkten", det är verkligen så härligt! Så glad och tacksam!
 Sång och tårta! Hela köket fylldes av härlig ja må dom leva och hurra rop och sedan kunde den smaskiga tårtan intas!
Vi tjejer satt på ena sidan av bordet, skvallrade, pratade, drack vin och pratade ännu mer...
Medans grabbarna satt vid den andra sidan av bordet... Det ser nästan ut som om vi hade de liiiite trevligare, eller hur?;-) Tur att min kära bror inte kollade på telefonen just då, utan  pekade finger istället... Jättemoget, jätte;-)
Vid midnatt tackade alla för sig och vi kröp ner i våra sängar med ett leende på läpparna! Jag är verkligen så glad och tacksam för vår släkt! Och att alla kan träffas och vara med trots omständigheter hit och dit som just nu råder...
Jag fick också underbara presenter! Blommor, småplock (bönchips, olivoljor, kex) pengar och ett underbart armband! Jag är precis som barnen, älskar paket och det vet så klart min kära släkt om;-)
Tack snälla för att ni kom och firade oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!