torsdag 10 mars 2016

Minnen och nu!

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen! Jag är så otroligt glad att jag har bloggat i så många år! Delat med mej av så mycket text, bilder och känslor!
Jag älskar när det kommer upp minnen på facebook, vad jag gjorde då för exakt X antal år sedan...
För exakt 5 år sedan såg Alfred ut så här... Han var inne på sjukhuset och opererade bort både halsmandlar, polyper och satte in rör i öronen...
Tiden går så otroligt fort. Jag önskade jag kunde stoppa den lite, stoppa ner den i min ficka och ta upp den när jag känner att den kan börja gå igen...
Så kul att ibland läsa igenom gamla inlägg! Jag var en jäkel på att blogga bra för ett par år sedan.. Det har blivit mindre och mindre och nu är jag glad om jag hinner med ett inlägg per dag. Men så är det väl, man är i olika livscykler.... Då var jag hemma och var mammaledig, nu har jag ibland fullt shå att med att bara hålla näsan ovan för vattenytan för att inte sjunka. Men det mår jag bara bra av, fullt ös då trivs jag!;-)
Börjar mina dagar allt som oftast 4:45 numera och ja sedan tickar ju tiden bara iväg, kommer hem och får förhoppningsvis se mina barn en sväng (om de nu vill hänga med sin gamla tråkiga mamma istället för att vara med kompisar eller på träning?;-)), äta och sedan natta dem.. Ja sedan är dagen nästan slut ju. Riktigt så var det ju inte då, för typ 5 år sedan. Men då var det full fokus på annat!
Kanske är det bra att man går igenom olika livscykler? Kanske inte... Men hade jag fått önska så hade jag velat att mina barn skulle varit små ett liiitet tag till, snart har dom ju för sjutton växt förbi mej....
HÄR kan ni läsa om Alfreds operation!
Fabian är tack och lov frisk igen! Vette sjutton va det var för hög febertopp han fick? Låg en dag och sedan pigg igen! Ja tur är väl det!;-)
 Humle och Dumle igår... Dom där två alltså... Jag är så glad att jag fick dem så relativt tajt som jag gjorde! Det skiljer 21 månader på dem.. Och gud ja, fy bubblan va det var tufft vissa dagar när de var små... Vet att jag kunde ringa Jonas till jobbet och stortjuta och ville sälja dem på blocket... Helt knäckt var jag... Ja alltså det kan jag bli nu med, men på ett annat sätt.. Nu vet dom där 2 grisarna precis på vilken öm liten tå de ska stampa mamman i huset på för att få igång mej, mitt humör och deras... Herregud, ibland undrar jag vad grannarna tror om oss egentligen när det skriks så det ekar ända till grannbyn;-)
Dom där 2 var i alla fall hos frissan igår.. Ja jösses, deras hår växer lika fort som deras fötter. Som ogräs bokstavligt talat....
De såg förjäkliga ut. Men tanken var att någon av dem skulle spara till långt hår! Ja det var i alla fall vad jag tyckte och hade börjat övertalningen och hade i alla fall Fabian med på noterna. Då går Jonas och bokar klipptid.. Morr...
Snygga blev dom! Men normala? Tveksamt?! *haha* Dessa kort speglar sig verkligen hur det ser och hur det låter här hemma.. Då förstår ni vilket liv det kan vara på Bokgatan 6... Sötnötter!

1 kommentar:

  1. Hihi...jag läser och har hööög igenkänningsfaktor på hur det var när barnen var små.Nu är vår äldste...28!!! år och dottern 24 snart och ska gifta sig i sommar. Vad hände liksom? Jag var lika gammal som hon är nu när jag fick barn och det känns som ungefär tio år sen. Men, så är livet, här och nu och oj vilka fina killar du har. Det skiljer två år på våra tre barn, så livat, högljutt och stojigt har det varit. Tiden går alltför fort, men njut för fulla muggar av dina fina söta och busiga barn. Förresten....bordet har kommit och vi är supernöjda!!!
    ha en fin helg!
    kram tina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!