söndag 13 mars 2016

Flowet fortsätter och jag rider med där!

Veckan som gått har varit en extremt härlig träningsvecka! Har fått till många bra pass i olika sorters träningar! Bra för att vara jag! Alla är vi olika och alla tränar vi på olika vis, kom ihåg det! Och ALLT är bättre än inget!!
Flowet fortsätter och ingen är lyckligare än jag, så jag bara rider med där just nu!;-) Känner att jag till och med har kommit in i ett sånt där flow när jag känner att jag måste träna och det mina vänner, det händer extremt sällan när det kommer till mej. Men fy fan va härligt det är att känna den känslan!
Som igår.. Vi tog det ganska så soft här hemma. Låg och slökollade på lite film efter föräldramatchen på eftermiddagen.. Så började det illklia så där härligt i kroppen... Jonas tyckte att jag absolut skulle gå och träna med mej. Ja, för när den där kliträningsnerven kommer fram, då kan jag bli så där extremt jobbig och jäklig.. Ja så där dryg och börjar dryga mej på honom.. Få ut den där energin ni vet...
Så klart är det inte alltid lätt att hitta de där träningstillfällenena när man jobbar heltid, har 3 kids och ja allt det där som jag dragit förr här.. Men 3 av passens timmar jag har gjort när hela familjen sovit, de andra passen har jag passat på när tid funnits och blivit över för just mej, när tex barnen somnat på kvällen eller när dom själva har träningar!
Att det inte hänt ett jäkla skit på vågen mer än +1 kg och inte en liten milimeter mindre på måttbandet runt midjan.. Klart som korvspa att det stör mej så fruktansvärt mycket... Men ICKE, jag tänker INTE tänka på det. Jag skiter i vågen den här gången (*viskar*klart att jag egentligen bryr mej, men försöker ändå avisa mej själv att INTE tänka på den) och om centimetrarna runt midjan vill trislskas med mej, ja då ska jag banne mej se till att trilskas med dem tillbaka! Jag ska ge fettet vad de tål och jag kommer att fortsätta njuta av min träning som jag gjort den sista månaden och någongång i livet måste väl ändå musklerna visa sig och putta bort det där jäkla fläsket runt magen? Eller? Ja det får man verkligen hoppas, den som lever får se!
Men faktiskt! Så här gott som jag just nu mår innuti min kropp, ja det var faktiskt länge sedan! (Trots fett på magen och gropar i låren;-)) Känner mej liksom tillfreds! Sover så sjukt mycket bättre, mycket gladare och äter mycket bättre också!
Att sedan fru mens verkar som om hon har packat sin väska och dragit sin kos.. Ja det kan jag ju tyvärr inte påverka så mycket.. Hon stör mej dock innuti kroppen.. Sitter där längst ner i magen och ger mej elstötar, ljusrosa flytninga (ursäkta om ni är äckelmagade, men så är det just nu) och ett konstigt humör som jag inte gillar alls.. 6 dagar över tiden och det verkar som om hon inte behgara att komma än på ett tag.. Varför i hela världen ska hon börja strula nu när allt annat rullar på? *morr* Ja ja, bara att gilla läget.. Någongång behagar hon väl att "rinna" ner och ut?;-)
Och NEJ jag är INTE gravid... Det vet jag.. Har varit gravid så många gånger så jag vet precis symtomerna och då vet jag att jag absolut INTE orkat tränat så här mycket som jag har gjort det sista...
Den här veckan har jag lyckats knåpa ihop 10 olika pass! Allt från svettiga, till lite mindre svettiga pass:
  • Måndag: 1 timmes styrketräning på morgonen och 40 minuters PW på kvällen (4.69 km)
  • Tisdag: 30 minuter på CTn (13.7 km) och 34 minuters rodd (7 km)
  • Onsdag: 1 timmes styrketräning på morgonen och 40 minuters PW på kvällen (4.72 km)
  • Torsdag: 1 timmes styrketräning på morgonen.
  • Fredag: VILA!
  • Lördag: 45 minuter på CTn (2.2 mil) och 21 minuter på cykeln (1.5 mil)
  • Söndag: 46 minuters PW (5.65 km)
Nu blickar vi fram mot en ny härlig vecka och förhoppningsvis lika mycket härliga träningstillfällen som den här veckan har gett! Ni vet, kan jag så kan du!!!!

1 kommentar:

  1. Bra träningsvecka! :-)
    PS. Tänk på att även fysisk (och psykisk) stress kan påverka menscykeln.

    Kramar!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!